ازدواج ایرانی

ساخت وبلاگ

آکاایران: ازدواج ها دیگر آن حالت سنتی گذشته را ندارند و زیر پوست شهر اتفاقات دیگری در جریان است. دیگر مثل قدیم ها پسرها موقع گفتن اینکه از یکی خوششان آمده به پدر یا مادرشان صدبار رنگ عوض نمی کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان می گویند که یک خواستگار سمج پیدا شده.

به گزارش آکاایران: حوض آبی که میوه ها را پرتاب کنند توی آن با لامپ های ریسه ای که دور تا دور حیاط خانه روشن شده به تاریخ پیوسته اند. «پسرم غلام شماست» و «دخترم برو چایی بیار» هم دیالوگ های نخ نمای سریال های تلویزیونی هستند که در این روزگار کاربرد چندانی ندارند. چه بخواهیم، چه نخواهیم دوره و زمانه عوض شده.

ازدواج ها دیگر آن حالت سنتی گذشته را ندارند و زیر پوست شهر اتفاقات دیگری در جریان است. دیگر مثل قدیم ها پسرها موقع گفتن اینکه از یکی خوششان آمده به پدر یا مادرشان صدبار رنگ عوض نمی کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان می گویند که یک خواستگار سمج پیدا شده. با این همه تغییر در سبک زندگی، هنوز در میان گذاشتن مسئله با خانواده ها مهم و حتی گاهی سخت است.

۱- خودخواه نباشید
خودخواه نباشید و طرف مقابل تان را هم در نظر بگیرید. ممکن است طرف مقابلتان شرایطی داشته باشد که به هر دلیلی نتواند آن را با شما بازگو کند و این دست دست کردن شما باعث شود او بیشتر در فشار قرار گیرد. نمونه ساده اش پسرهایی هستند که منتظرند سربازیشان تمام شود، توی اداره ترفیع بگیرند، ماشین بخرند و... بعد از آن طرف، دختر به خاطر خواستگارهایی که برایش می آید از طرف خانواده تحت فشار باشد. ماجراهایی به همین سادگی می تواند یکی از طرفین را خسته کند و کلی مشکل به وجود بیاورد. حتی بعضی وقت ها این مشکلات آن قدر حاد می شوند که می توانند صورت مسئله را به کلی پاک کنند.

۲- حتما بگویید
اینکه بخواهید با خودتان فکر کنید که حالا کمی هم صبر کنم تا بیشتر هم را بشناسیم، ضررش بیشتر از نفعش است. شاید نخواهید باور کنید اما هرچه رابطه طولانی تر شود، احساسات در آن پررنگ تر می شود و این نه تنها به شناخت بیشتر کمکی نمی کند بلکه باعث می شود گرفتن تصمیم منطقی برایتان دشوارتر شود. از طرف دیگر، فرآیند شناخت با این مختصات تا یک جایی پیش رونده است و بعد از آن روند کند و حتی ساکنی پیدا می کند اما وقتی با اطلاع خانواده ها آن را رسمی می کنید، شناخت، شکل جدید و جدی تری به خودش می گیرد که چشمتان را به روی دست دیگری حقایق باز می کند. بنابراین خیالتان راحت باشد که درمیان گذاشتن با خانواده می تواند خیلی از مسائل را راحت و خیلی از مشکلات را حل کند.

بسیاری از نکته ها هستند که در کافی شاپ و تبادل جزوه در راهروهای دانشگاه به دست نمی آیند. خانواده عنصر مهمی است که معمولا در این مدل آشنایی ها از قلم می افتد. شما با دیدن عکس یهویی که طرف مقابل از برادرش در حالت خواب با دهان باز گرفته یا دیدن فیلم خواهرزاده اش که چهار دست و پا می رود، به سبک زندگی خانوادگی شان پی نمی برید. دیدن همه اعضای خانواده و تعاملشان با هم و همچنین از نزدیک رصد کردن خانه و زندگی شان خیلی وقت ها می تواند نظر شما را عوض کند.

۳- خودتان را آماده کنید
این طور هم نیست که تصمیم بگیرید و یکراست بروید سراغ خانواده و اسم و نشانی طرف را کف دستشان بگذارید و خود را خلاص کنید. قبل از مرحله گفتن، خودتان را برای دنیای بزرگ ترها آماده کنید. همان طور که رسمی شدن خیلی از مسائل را حل می کند، همان قدر هم مسائل و شاید مشکلات را با شکل جدیدتری مقابلتان قرار دهد. پس لازم است حتما ازتجربه پیران این مسیر استفاده کنید.

بهترین راه این است که اگر خواهر یا برادر بزرگ تری دارید که قبلا این راه را رفته، از او کمک بگیرید. ایمان بیاورید که این خودش نصف مسیر است چون آنها شناختی را به دست آورده اند که حالا خیلی خوب می تواند به درد شما بخورد. اگر هم خودتان سنت شکن یک طایقه هستید، می توانید بروید سراغ چند تا دوست و همکلاسی که قبل از شما هزار راه نرفته را رفته اند. این درست است که خانواده شما با خانواده فلان دوستتان زمین تا آسمان فرق دارد اما باز هم بعضی تجربیات در بیشتر خانواده های ایرانی مشترک است. می توانید از آنها راهنمایی بگیرید و با توجه به شرایط خانواده تان بومی سازی اش کنید.

,[categoriy]

چگونه پای خانواده هایتان را به ماجرای ازدواج باز کنید -آکا چگونه پای خانواده هایتان را به ماجرای ازدواج باز کنید -آکا

آکاایران: چگونه پای خانواده هایتان را به ماجرای ازدواج باز کنید

با این همه تغییر در سبک زندگی، هنوز در میان گذاشتن مسئله ازدواج با خانواده ها مهم است

۴- به کی بگیم؟
برای شروع، مهم است که رگ خواب خانواده را پیدا کنید. قطعا خودتان می دانید که نبض خانه در دست چه کسی است. لازم نیست هول کنید و همان ابتدا سراغ مهره های اصلی خانه بروید. با اینکه سال هاست فضای خانوادگی ما از فضای حاکم بر سریال پدرسالار فاصله گرفته اما باز هم در بیشتر خانواده ها مادرها می توانند واسطه بین شما و پدر گرامی باشند. اگر فکر می کنید مادرتان در این زمینه گزینه مناسبی نیست، بروید سراغ خواهر برادرهای بزرگ تر. آنها می توانند در نقش واسطه عمل کنند و ماجراهای دل پردرد شما را به گوش خانواده برسانند.کارشناسان امر می گویند این روش همیشه مطمئن تر است و شما را از ترکش های احتمالی در امان نگه می دارد.

۵- چه حوری بگید؟
الان نسبت به ده سال پیش این قضیه خیلی راحت تر در خانواده ها حل می شود اما باز هم واقعا اینجای کار به شما و خانواده تان بستگی دارد، با این حال باز هم باید خونسرد باشید و خودتان را برای هر جوابی آماده کنید. این خیلی مهم است که با چه ادبیاتی با خانواده در میان بگذارید. لازم نیست که برای خانواده تان در همان ابتدا گارد بگیرید و بگویید «فلانی سهم منه، حق منه، عشق منه» یا «یا فلانی یا هیچ کس» این حرف ها برای فیلم هاست.

در زندگی واقعی خانواده باید بداند شما در انتخابتان جایی هم برای نظر آنها گذاشته اید و به عقیده و سلیقه شان احترام می گذارید. همین باعث می شود که آنها راحت تر با موضوع کنار بیایند. این را که چقدر در انتخاب خود مصمم هستید، می توانید با شخص ثالثی که با او ندارتر هستید در میان بگذارید اما پیش پدر یا بزرگ ترها لازم است نشان دهید که نظرشان برایتان مهم است. نباید جوری برخورد کنید که فکر کنند از بازی بیرون مانده اند و «بعد از یه عمر بچه بزرگ کردن نتیجه اش شد این!»

۶- اگر مخالف شنیدید
اگر از انتخابتان مطمئن هستید و به نظرتان خانواده به خاطر نداشتن شناخت مخالفت می کند، سریع دلسرد نشوید. یادتان نرود همیشه آدم نسبت به کسی که نمی شناسد، کمی سختگیرانه تر عمل می کند پس عصبانی نشوید. می توانید زوایای را که به نظرتان از دید خانواده پنهان است، برایشان، شفاف و پررنگ کنید. اگر مشکلات ساده هستند، می توانید با چند جلسه آشنایی بیشتر و ایجاد فضای مناسب آن شبهه را برطرف کنید. حل مشکلات بزرگ تر، صبر بیشتر و گاهی زمان بیشتری هم لازم دارد. اگر خانواده تان از نظر فرهنگ، عقیده و... با طرف مقابل مشکل دارد، لازم است شما هم از دوربین خانواده به ماجرا نگاه کنید. خودمانیم شاید واقعا نکاتی باشد که از نظر شما پنهان مانده اند اما در آینده بتوانند مشکل ساز شوند.

به هر حال همان طور که خود پدر و مادرها می گویند، موهایشان در آسیا سفید نشده و واقعا چند تا پیراهن بیشتر از شما پاره کرده اند، پس تمامی مسائلی را که بیان می کنند، با دید منطقی و نگاهی جدی تر بررسی کنید. بعد از بررسی ای لازم اگر هنوز مصمم بودید، بهتر است با ملایمت برای خانواده توضیح دهید و اگر لازم شد از ویژگی های مثبتی بگویید که در فرد مورد نظرتان وجود دارد و می تواند برای والدینتان مهم باشد.

برای این کار احتیاج دارید خوب فکر کنید چون خیلی از ویژگی های مثبت شخص مورد نظر هست که آن قدر برایتان تکرار و عادی شده که دیگر آن را نمی بینید. آشنایی بیشتر و ایجاد صمیمیت یکی از راه های خوب برای جلب نظر خانواده هاست. پس می توانید جلسه های خانوادگی بگذارید و با کمک طرف مقابل سعی کنید فضا را پروانه ای کنید.

هفته نامه همشهری جوان

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:35

,[categoriy]

ده 10 روش برای بازگرداندن خانم ها -آکاده 10 روش برای بازگرداندن خانم ها -آکا

آکاایران: ده 10 روش برای بازگرداندن خانم ها

آکاایران: اگر از پس انجام چنین کاری برایید بالطبع خیلی خوشحال می شوید. شاید این اتفاق به این خاطر روی داده که شما دهان خود را نا بجا باز کرده اید و حالا مجبور هستید با خانم دیگری ارتباط برقرار کنید که اصلا او را دوست نمی دارید. این کار واقعا احمقانه است. او شما را ترک کرده و شما تنها شده اید ولی هنوز هم احساس می کنید که او را دوست دارید.

به گزارش آکاایران: پس باید آرامش خود را حفظ کنید و با او نرمی و صمیمیت گفتگو کنید. در مقابل او با تواضع رفتار کنید و از صمیم قلب از او عذر خواهی کنید تا شاید راضی شود و شما را برای بار دیگر بپذیرد. البته این امر در صورتی امکان پذیر است که او نیز شما را هنوز کمی دوست داشته باشد.

خوب از عنوان مقاله می توان هدف آنرا تشخیص داد. چون معمولا در این وضعیت شما نمیدانید که چه کاری باید انجام دهید ما به شما روش هایی را آموزش می دهیم تا کار را برای شما ساده تر کند، البته این کار مثل شرکت در یک مسابقه برای بدست آوردن کاپ قهرمانی نیست بلکه باید از او بخواهید که شما را ببخشد، متوجه شود که شما از اشتباهات گذشته خود پشیمان هستید و می خواهید مرد ایده آل او باشید. از او یک فرصت دوباره درخواست کنید.

ابتدا باید زمانی را صرف کنید تا خونسردی خود را مجددا بدست آورید. تمام ماجراهای احساسی و رمانتیکی را که در فیلم ها دیده اید فراموش کنید و بعد هم مقاله امروز ما را دنبال کنید:

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۱۰
ــــــــــــــــــــــ

بی ریا و صمیمی باشید
سعی نکنید که با تزور و ریا به درون قلب او نفوذ کنبد زیرا او در تشخیص دروغگویی تخصص ویژه ای دارد. پس بهتر است که صادق باشید. دلیل اشتباهات گذشته خود را برای او شرح دهید و به او بگویید که از آنها درس گرفته اید. به او بگویید که زندگی بدون وجود او برای شما غیر ممکن است.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۹
ــــــــــــــــــــــ

یک هدیه ویژه برایش بخرید
اگرچه با خرید یک گردنبد جواهر تیفانی او بدون شک به نزد شما باز خواهد گشت، اما متاسفانه همه افراد قدرت خرید آنرا ندارند. پس به جای آن می توانید از یک هدیه دیگر که تصویر خاصی را در ذهن او ایجاد می کند، اسفاده کنید. چیزی پیدا کنید که یادآور لحظات شیرین گذشته باشد. این کار خاطرات خوش ایام قدیم را به یاد او می آورد و باعث می شود که او برای آن روزها دلتنگ شود.

آیا هر دوی شما به تئاتر علاقه دارید؟ او را به تماشای نمایش جذابی که به تازگی بر روی صحنه آمده دعوت کنید. آیا تا به حال برای پیدا کردن کلینیک دامپزشکی شبانه روزی برای گربه بیمار او خیابانها را در نیمه های شب گم کرده اید؟ برای گربه اش یک تخت خواب لوکس و تجملی خریداری کنید تا پیشی بتواند در آنجا با آرامش بخوابد. آیا او دیوانه یکی از لباس هایی است که کاترین زتا جونز در یکی از فیلم هایش پوشیده؟ پس بهتر است همان لباس را به عنوان هدیه به او کادو دهید. در این مرحله شما باید قدری از نیروی تفکر و تخیل و ابتکار خود استفاده کنید.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۸
ــــــــــــــــــــــ

او را بیرون ببرید
اگر قرارهای ملاقات شما در یک جای سرد و یکنواخت برگزار می شوند باید فضای رمانتیک را دوباره برای او زنده کنید. او را به جایی ببرید که برای اولین بار او را ملاقات کرده بودید و باز هم همان غذاها را سفارش دهید و با او طوری صحبت کنید که گویی می خواهید در او تاثیر بگذارید و او را جذب خود کنید.

خاطرات خوش گذشته را باز آفرینی کنید. هر کاری که لازم است انجام دهید تا او هاله مثبت اطراف شما را واضح تر ببیند.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۷
ــــــــــــــــــــــ

ظاهری آراسته داشته باشید
با ورزش ، رژیم غذایی مناسب و خوش لباسی به او نشان می دهید که برای او ارزش قائلید و تمام این کارها را برای جلب رضایت او انجام می دهید. دوباره به باشگاه ورزشی بروید و کمد خود را با لباس هایی که او می پسندد پر کنید تا او از علاقه شما با خبر شود.

سعی کنید همیشه زندگی خود را با یک کیفیت مطلوب دنبال کنید زیرا این امر باعث می شود که بر سر از دست دادن کسی که دوستش می داشتید بیش از حد دیوانه نشوید.


شماره ۶
ــــــــــــــــــــــ

به بگویید که هنوز دوستش دارید
خانم ها همیشه منتظر شنیدن یک چنین کلماتی هستند و اگر آنرا در موقعیت مناسب مطرح کنید معمولا با روی باز مورد پذیرش واقع می شوید. باید توجه داشته باشید که این گونه حرف ها را به صورت آنی و بدون مقدمه چینی بیان نکنید. صبر کنید تا با او تنها شوید و بعد آن احساس سحرآمیز را منتقل کنید مثلا هنگامیکه که مشغول قدم زدن در زیر نور ماه هستید. سعی کنید در بیان احساسات خود منحصر به فرد عمل کنید.

البته منظور ما این نیست که کارهای عجیب و غریب ارائه دهید. مثل این که مثلا در یک مسابقه بیس بال عکس جانوران غول پیکر را تبلیغ کنند!

شما باید حرف هایتان را از صمیم قلب برای او بازگو کنید. آه، حالا آیا شما واقعا او را دوست دارید؟ اگر پاسخ منفی است او قطعا متوجه خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۵
ــــــــــــــــــــــ

به او نشان دهید چه کسی را از دست می دهد
شما باید در اطراف خود شرایط مطلوبی را ایجاد کنید تا حس حسادت او بیدار شود. می توانید با خانم های جذاب و زیبا ارتباط برقرار کنید حال چه آنها معشوقه های قدیمی باشند چه دوست های مونث و چه آشنایان جدید. خود را در نظر او مانند یک انسان خواستنی جلوه دهید. مثل یک دوست ساده به او نزدیک شوید آن وقت او سریع تر از آنچه که فکرش را می کنید بدرفتاری ها و کارهای بد گذشته شما را فراموش خواهد کرد.

البته این کار از ریسک بالایی برخوردار است اما اگر بتوانید از عهده آن برایید نتیجه مثبتی را در بر دارد. توجه داشته باشید که نباید خودنمایی کنید، از خود راضی جلوه کنید و یا اینکه او را به طور کامل از محور توجه خود خارج کنید، فقط با کمال آرامش از جمعی که هستید استفاده کنید.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۴
ــــــــــــــــــــــ

با او صحبت کنید
او احتمالا همیشه از این موضوع که شما همدم خوبی نیستید شکایت می کند. با صحبت کردن به او نشان دهید که در اشتباه است. علل ایجاد سوء تفاهم را ردیابی کنید و آنها را رفع کنید. او را با طرز تفکر خود آگاه سازید. بر روی مشکلات گذشته کار کنید و آنها را برطرف نمایید. از او بخواهید که در مورد سایر خواست هایش نیز با شما صحبت کند و با توجه کامل به آنها گوش دهید. با این کار به او ثابت می کنید که به اندازه کافی بالغ هستید که از پس رفع نیازهای او برایید.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۳
ــــــــــــــــــــــ

مبارزه کنید
اگر می خواهید که او واقعا برگردد، برای این کار حد و مرز تعیین نکنید. شما باید به خاطر او به آخر دنیا بروید، حالا با هر وسیله ای شده، فقط باید در تمام مراحل خونسردی خود را حفظ کنید. از خود نا امید نشوید و نسبت به او بی توجهی نشان ندهید. زیرا این کار باعث می شود که شما در نظر او فرد بی احساسی جلوه کنید و او فکر می کند که دیگر برای شما اهمیت ندارد. به او نشان دهید که برایش ارزش قائل هستید اما به زانو نیفتید.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۲
ــــــــــــــــــــــ

به او نشان دهید که تغییر کرده اید
گفتن ” من عوض می شوم” دردی را دوا نمی کند. اعمال شما قدرت تاثیر گذاری بیشتری نسبت به گفته هایتان دارند و به عنوان اولین همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی - تصمیم گیری او به شمار می روند. تشخیص دهید که او چه کارهایی را می پسندد و چه کارهایی را دوست ندارد سپس ذهن خود را بر روی انجام دادن و یا ندادن آنها متمرکز کنید.

برای مثال آیا او از شما گله دارد که هیچ وقت به حرف هایش گوش نمی دهید؟ پس کاری را انجام دهید که او می خواهد و از آن لذت می برد.

ــــــــــــــــــــــ
شماره ۱
ــــــــــــــــــــــ


مرد ایده آل او باشید
شما می دانید که او از چه چیز شما خوشش می آید پس سعی کنید که آنها را افزایش دهید و در عوض کارهایی را که دوست ندارد متوقف کنید (حداقل در حضور خودش) مردی باشید که او در ابتدای کار عاشقش شده بود. به خاطر او جان فشانی و از خود گذشتگی کنید و برای بازگرداندنش تلاش کنید و زمان بگذارید تا او درک کند که تا چه حد برایش اهمیت قائل هستید.

امکان عدم موفقیت را بپذیرید
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ
در حالیکه این نکات موارد استراتژیک بسیار خوبی به شمار می روند، اما به هیچ وجه عاری از خطا و شکست نمی باشند. اگر او واقعا تصمیم خودش را گرفته باشد در اینصورت هیچ کاری نمی توان کرد و شما باید راه خودتان را بگیرید و بروید. اما اگر چنین نبود مصر باشید و به او ثابت کنید که هنوز هم ثانیه به ثانیه ای که با او می گذرانید برای شما ارزشمند است. شاید بتوانید بانوی خود را بازگردانید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 177 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 12:36

1395/03/29

,[categoriy]

در مورد رابطه جنسی چگونه با شوهر خود صحبت کنید -آکادر مورد رابطه جنسی چگونه با شوهر خود صحبت کنید -آکا

آکاایران: در مورد رابطه جنسی چگونه با شوهر خود صحبت کنید

آکاایران: زوج‌ها معمولا در زندگی‌های زناشویی که محکوم با شدت و تکرار رابطه‌ جنسی است سردرگم می‌شوند. اما به عقیده دکتر کیمبرلی شارکی درمانگر جنسی این یک خبر خوب است. واقعیت این است که، “مسائل جنسی در زندگی‌های زناشویی خوب و موفق معمولا قابل حل هستند.

به گزارش آکاایران: اما باید در مورد رابطه ‌جنسی با همسرتان صحبت کنید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای حرف زدن در این رابطه با همسرتان کمکتان می‌کند.

۱) هیچوقت در تختخواب موضوع را به میان نکشید.!
درست قبل و بعد از رابطه‌ جنسی، اصلا زمان خوبی برای بررسی اشتباهات و عملکرد جنسیتان نیست. دکتر شارکی می‌گوید، “در این زمان همه ما بیشتر از زمان‌های دیگر آسیب‌پذیر هستیم.” علاوه بر این، اتاق خوابتان و مخصوصا تختخوابتان، باید محل آرامش شما باشد نه محلی برای ایراد نارضایتی‌ها. باید محلی دلپذیر اما خنثی برای این منظور پیدا کنید، مثل یک رستوران یا کافی‌شاپ که به اندازه کافی برای ریلکس کردن رمانتیک و آرامش‌ بخش باشد.
۲) برای حرف زدن برنامه بریزید.
درست است که می‌توانید در همان لحظه هم حرف بزنید اما الان شاید وقتش نباشد. اگر بی‌مهابا حرف بزنید، ممکن است باعث شود همسرتان حالت دفاعی بگیرد. از قبل به او بگویید که می‌خواهید با او حرف بزنید تا هر دو شما فرصت کافی برای فکر کردن به آنچه می‌خواهید بگویید در اختیار داشته باشید.
۳) با عشق و علاقه به عطش و شور روابط جنسیتان در روزهای اول ازدواج نگاه کنید.
گاهی ‌اوقات سهیم شدن در یک حس نوستالژی از آنچه قبلا انجام می‌دادید برای اینکه بتوانید آزادانه در مورد رابطه‌ جنسی با هم حرف بزنید هدایتتان می کند. می‌توانید بگویید، “آن موقع‌ها را یادت هست که ساعت‌ها فقط همدیگر را می‌بوسیدیم؟” یا “وقت‌هایی که بغلم می‌کردی واقعا سراپا لذت می‌شدم.”
۴) بدانید که او خود به ‌خود نمی‌داند که چطور باید به شما لذت بدهد.
این روزها کمتر مردی هست که راه و رسم عشق‌بازی با همسرش را بلد نباشد اما همیشه هم اینطور نیست. مشکل اینجاست که کارهایی که قبلا برایتان لذت بخش بودند ممکن است الان دیگر تاثیر نداشته باشند. دلیل آن می‌تواند بچه‌دار شدن یا بالاتر رفتن سنتان باشد. اگر خودتان به او نگویید که چه می‌خواهید، او از کجا باید بفهمد؟
۵) درمورد چیزی که می‌خواهید رک و راست باشید.
اگر ندانید چه چیز شور و میل جنسی شما را تحریک می‌کند به هیچ ‌وجه نخواهید توانست آن را به همسرتان بفهمانید. اگر قبلا یک راست وارد تختخواب می‌شدید و سر کار اصلی می‌رفتید ولی الان احساس می‌کنید دوست دارید وقت بیشتری را صرف عشق‌بازی کنید باید این را به همسرتان بگویید. اگر یک قسمت خاص از بدنتان دیگر مثل قبل محل خوبی برای تحریک شدن نیست باید آن را به اطلاع او برسانید.
۶) سرزنش یا تحقیرش نکنید.
برای اینکه به چیزی که می‌خواهید برسید لازم نیست بدجنس شوید. با پذیرش ذهنی شروع کنید. این یعنی فرض کنید که همسرتان دوست دارد بیشترین لذت‌ها را به شما بدهد. پس به‌جای اینکه بگویید، “باید درمورد روابط جنسی مسخره‌ای که داریم با هم حرف بزنیم:، بگویید، “می‌دونم دوست داری من از رابطه ‌مون لذت ببرم اما می‌خوام تو هم لذت ببری به خاطر همین مایلم صحبت کنیم تا ببینیم چطور می‌تونیم هر دو لذت ببریم.”
۷) موضوع را به خودتان برگردانید.
زاویه صحبت را طوری تغییر دهید که انگار موضوع درمورد شماست. مثلا بگویید، “به این ربطی نداره که تو چه کاری رو اشتباه انجام میدی، موضوع اینکه که من چه چیزی دوست دارم.” پس به‌ جای اینکه بگویید، “هیچوقت به اندازه کافی با من عشق‌بازی نمی‌کنی” بگویید، “دوست دارم قبل از اینکه سراغ کار اصلی بریم کمی ناز و نوازشم کنی.”
۸) به ایما و اشاره‌ های غیرکلامی خودتان دقت کنید.
شاید در کلماتی که به کار می‌برید دقت کنید که به هیچ‌ وجه فرد همسرتان را مقصر نکنید اما زبان اندامتان چطور؟ زبان اندامتان هم راهی برای بیان احساستان است! سعی کنید تا می‌توانید آرام باشید و بدون عصبانیت و خستگی حرف بزنید. چند نفس عمیق بکشید، دقت کنید که دست ‌به سینه نباشید و موقع حرف زدن نزدیک او بنشینید.
۹) در ذهنتان راه ‌حل داشته باشید و از ایده‌های او هم استقبال کنید.
رسیدن به خواسته‌ها و نیازهایتان درست است اما باید به حرف‌های او هم گوش بدهید. اولویت‌های او هم ممکن است تغییر کرده باشد و نیمی از سهم لذت بردن از رابطه‌جنسی برعهده ‌شماست. با او همفکری کنید و بهترین زمان‌ها را برای رابطه ‌جنسی تعیین کنید. شاید هم بد نباشد با هم برای مشاوره بروید. مشاورین می‌توانند راه‌های بسیار خوبی برای برگرداندن شور و عشق قدیم به زندگیتان به شما پیشنهاد کنند.
۱۰) یادتان باشد این مکالمه یک طرفه نیست.
حرف زدن در مورد زندگی جنسیتان چیزی نیست که یکبار در طول زندگیتان در مورد آن حرف بزنید. این بحثی همیشگی است. بعضی از زوج‌ها به‌طور منظم جلساتی را با هم به حرف زدن درمورد مسائل دیگر زندگی مثل برنامه‌های مالی و برنامه‌های مربوط به فرزندانشان اختصاص می‌دهند. چرا نباید وقتی را هم برای حرف زدن در مورد زندگی جنسیتان اختصاص دهید؟

دانستنی های جنسی ،آموزش روابط زناشویی،مشاوره جنسی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 166 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 12:36

آکاایران:  

,آموزش رابطه جنسی,اموزش رابطه جنسی,انواع رابطه جنسی,[categoriy]

در رابطه جنسی بیشتر همسرتان را بغل کنید -آکاآموزش رابطه جنسی,اموزش رابطه جنسی,انواع رابطه جنسی,بهترین رابطه جنسی,چگونگی رابطه جنسی,در رابطه جنسی بیشتر همسرتان را بغل کنید,رابطه جنسی,رابطه جنسی زن ومرد,روشهای رابطه جنسی,فواید رابطه جنسی,مراحل رابطه جنسی,مسائل جنسی

آکاایران: در رابطه جنسی بیشتر همسرتان را بغل کنید


رابطه جنسی و زناشویی یکی از ارکان های مهم هر زندگی مشترک است

به گزارش آکاایران: مجله آکا ایران: رابطه جنسی و زناشویی یکی از ارکان های مهم هر زندگی مشترک است. بهتر است بدانید که بغل کردن فواید بسیاری برای زندگی زناشویی و رابطه جنسی تان دارد.

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت ، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون “اکسیتوسین” را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بغل کردن در روابط زناشویی فوایدی دارد که احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردید.

,آموزش رابطه جنسی,اموزش رابطه جنسی,انواع رابطه جنسی,[categoriy]

بغل کردن در روابط زناشویی فوایدی دارد که احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردید

* احساس خوبی به شما می دهد.
* حس تنهایی را از بین می برد. بر ترس غلبه می کند.
* دریچه احساساتتان را باز می کند. اعتماد به نفس را بالا می برد.
* حس نوع دوستی شما را تقویت می کند.
* روند پیر شدن را کندتر می کند. اشتها را فرو می نشاند.
* استرس و فشارهای عصبی را کاهش می دهد.
* با بیخوابی مبارزه می کند. عضلات بازوها و شانه ها را شکل می دهد.
* اگر قدتان کوتاه باشد ، یک نوع تمرین کششی به حساب می آید.
* یک جایگزین عالی برای بی بند و باری است.
* یک جایگزین سالم و مطمئن برای مصرف الکل و دخانیات است.
* وجود فیزیکی شما را تایید می کند.
* دموکراتیک است (هر کس حق در آغوش کشیده شدن دارد).
 
فواید بیشتر بغل کردن
روزهای شاد را شادتر می کند. ۴ بوس در روز ، سه بار رابطه جنسی در هفته ؛ کلید زندگی مشترک بادوام اختلاف سنی دو سال. ۴ بوس در روز و ۳ بار رابطه جنسی در هفته ، راز یک زندگی مشترک طولانی به شمار می روند. همچنین در آغوش گرفتن هر ۲۴ ساعت ، گفتن « دوستت دارم » حداقل یک بار در روز و لذت بردن از وعده های غذایی رومانتیک دو بار در ماه می تواند کمک ساز باشد. همچنین اولین بچه را بهتر است دو سال و دو ماه بعد از ازدواج به دنیا آید. زوج ها باید حتی وقتی دور از هم و سر کار هستند ، حداقل سه بار حال یکدیگر را از طریق تلفن ، ایمیل و پیام کوتاه جویا شوند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 17:45

آکایران : 

1.در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست.

بنا به گزارش آکاایران : 2. خود زن و مرد می توانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از یک ساعت تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا ...) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند.

«صیغه عقد»

زن می گوید:

«زَوَّجتُکَ نَفْسی فی المُدَّةِ الْمَعْلوُمَه عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلوُم» (خودم را به تو تزویج کردم برای مدت معین با مهر معین)

بعد مرد می گوید:

«قَبِلْتُ» (قبول کردم)

تبصره: اگر خود مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است. اما باید لفظی را بگویند که معنی «زَوَّجْتُ و قَبِلْتُ» را بفهماند.

3. عقد موقت طلاق ندارد بلکه جدا شدن زن و مرد بواسطه تمام شدن مدت عقد و یا بخشیدن مدت (مرد باقیمانده زمان عقد را به زن می بخشد) می باشد.

4. اگر کسی زنی را به عقد خود درآورد، اگر چه نزدیکی نکرده باشد مادر آن زن به آن مرد محرم می شود و اگر نزدیکی کرده باشد، اگر آن زن از مرد دیگری دختر داشته باشد دختر آن زن نیز به آن مرد محرم می شود و مرد هرگز نمی تواند با آن دختر ازدواج کند.

5. تعریف عدّه:

مدت زمانی را که زن نمی تواند با مرد دیگری ازدواج کند عدَه می گویند. این مدت پس از طلاق (در عقد دائم) و یا اتمام مدت زمان (در عقد موقت) و یا فوت شوهر شروع می شود.

6. عدَه عقد موقت دیدن دوبار عادت ماهیانه زنان است. عدَه عقد دائم از زمان طلاق، دیدن سه بار عادت ماهیانه است. عدّه وفات شوهر، چهارماه و ده روز است اگر چه زن یائسه یا متعه باشد.

7. زن یائسه (زن غیرسیدی است که سنش بالاتر از پنجاه سال یا سیده ای که سنش بالاتر از شصت سال باشد) عدّه طلاق و عدّه اتمام عقد موقت ندارد.

,ازدواج موقت, احکام صیغه, ازدواج,دانستنیهای قبل از ازدواج

8. اگر مردی زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند آن زن بر او حرام می شود.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 17:45

به گزارش آکاایران: بهداشت روانى عبارت است از ایجاد تعادل شخصیتى در درون، میان آن‏چه فطرت و غریزه نامیده میشود؛ و در بیرون، میان آن‏چه تعادل ارتباطى میان فرد و محیط را بر هم می‏زند.

  

روان‏پزشکان فردى را از نظر روانى سالم میدانند که تعادلى میان رفتارها و کنترل او در مواجهه با مشکلات اجتماعى وجود داشته باشد. از این دیدگاه انسان و رفتارهاى او در مجموع یک دستگاه در نظر گرفته میشود که براساس کیفیات تأثیر و تأثر متقابل عمل میکند. با این نگاه ملاحظه میشود که چگونه عوامل متنوع زیستى انسان بر عوامل روانى - اجتماعى او اثر گذاشته و یا برعکس از آن اثر میپذیرد؛ به سخنى دیگر در بهداشت و تعادل روانى، انسان به تنهایى مطرح نیست بلکه آن چه مورد بحث قرار میگیرد، پدیده ‏هایى است که در اطراف او وجود دارند و بر جمع نظام او تأثیر میگذارند و از آن متأثّر میشوند.

 

به سخنى دیگر از آن‏جایى که انسان ترکیبى از خیر و شر، ماده و معنویت و تن و جان است همواره در حالت کشمکش درونى است. از این‏رو، هر لحظه در معرض بحران‏هاى شخصیتى و خروج از تعادل است. براى حفظ تعادل شخصیتى، قرآن دستورها و آموزه‏ هایى را بیان نموده است که در سایه آن شخصیت انسانى از تعادل لازم برخوردار خواهد شد.

 

قرآن تأکید می‏کند که خداوند، آفریدگار انسان از یک غناى ذاتى برخوردار است و انسان به عنوان یک آفریده همواره گرفتار فقر ذاتى است؛(فاطر/5). از این‏رو هرگاه به علت عواملى این ارتباط خود را در هر جا نشان ندهد، آن بخش با اختلال مواجه خواهد شد، هر چند که این اختلال هیچ گاه به نیستى و نابودى نخواهد انجامید ولى در زندگى دنیوى و اخروى دچار تنگنا میشود.

 

خداوند میفرماید: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِى فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا»(طه / 124) هر کس از یاد خدا و ارتباط با او اعراض کند در زندگى دچار تنگنا خواهد شد.

 

این تنگنا عبارت از همه مواردى می‏شود که انسان را از حالت تعادل شخصیتى بیرون می‏برد و دچار بحران‏هاى جسمى و روحى می‏نماید. بنابراین تنها با بهره‏ گیرى از توحید و یاد خداست که بهداشت روانى و تعادل درونى و بیرونى در انسان پدید خواهد آمد.

 

راهکارهاى قرآنى در بهداشت‏ روانى‏

مناسب‏ ترین راه حل مشکل تضاد میان جنبه‏ هاى جسمانى و روانى انسان، ایجاد هماهنگى میان آن‏ دو است. به این معنا که انسان در حدود شریعت نیازهاى جسمانى خود را ارضا کند و همزمان با آن به ارضاى نیازهاى روانى خویش نیز بپردازد. اگر انسان در زندگى به میانه‏ روى و اعتدال و دورى از زیاده‏ روى و افراط در ارضاى انگیزه ‏هاى جسمانى و روانى ملتزم باشد، ایجاد هماهنگى میان نیازهاى جسم و روح کاملاً امکان ‏پذیر است. خداوند در این‏ باره می فرماید: «وَ ابْتَغِ فِیمَآ ءَاتَکَ اللَّهُ الدَّارَ الْأَخِرَةَ وَ لَا تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا»(قصص/ 77) در آن‏چه خدا به تو داده سراى آخرت را جستجو کن و بهره ‏ات را از دنیا فراموش مکن.

از نظر قرآن تعادل شخصیتى و شخصیت بهنجار در صورتى حاصل می آید که جسم و روح در آن متعادل باشد و نیازهاى هر یک به خوبى ارضا شود. انسانى که داراى شخصیت بهنجار است، به جسم و سلامت و نیرومندى آن اهمیت میدهد و نیازهاى آن را در حدود شرع مقدس روا داشته و برآورده مى‏سازد

 

نقش خانواده در ایجاد تعادل شخصیتى‏

اسلام براى پیشگیرى و بهداشت روانى در دوران مختلف، آموزه‏هاى دستورى و ارشادى دارد نخست به دوره جنینى پرداخته ، زیرا سهم عوامل ارثى و مادرزادى در ایجاد اختلالات روانى بیش از سایر عوامل است به این ترتیب، میتوان به منشأ بسیارى از فعالیت‏هاى حیاتى و همین طور اختلالات جسمى و روحى و روانى انسان پى برد که ریشه در وراثت دارد.

 

چنان‏چه پاکى پدر و مادر تأثیر بسزایى در سلامتى روح و روان کودک دارد و اثرات آن پس از بلوغ نیز در ابعاد مختلف خود را نشان مى‏دهد. در دوره کودکى توجه به شخصیت کودک او را از بحران‏هاى روحى و روانى در امان می ‏دارد و تأکید اسلام به آن است که کودک را انسانى با شخصیت و مستقل بار آورد. در این میان نقش مادر به مراتب مهم‏تر از نقش پدر است او ماهها طفل را در رحم با شیره جانش و پس از تولد ماهها از مجراى سینه‏ اش پرورش می دهد. در این مدت پدر و مادر وظیفه دارند که با رعایت قوانین بهداشتى، جسم و محیط زندگى خود را سالم نگه دارند، زیرا اگر آنها سلامت جسمى خود را به خطر اندازند طفل را گرفتار خطرات غیر قابل اغماضى می کنند و اثرات آن در آینده به صورت اندوه، افسردگى و اضطراب بروز می ‏کند.

 

دوره بلوغ از مهم‏ترین دوره ‏هاى رشد انسان است که ویژگى‏هاى خاص خود را دارد و توجه به آن می تواند در بهداشت روانى فرد بسیار مۆثر باشد. این دوره از نظر فیزیکى و روانى تحولات بسیار عمیق و ژرفى در فرد ایجاد میکند. در این دوره شرایط ناخوشایند جدیدى در زندگى فرد بیدار می‏شود که آرامش روانى او را مختل میسازد.

 

با تحکیم مبانى خانواده و بالا بردن فرهنگ آن مى‏توانیم در تأمین بهداشت روانى انسان گام‏هاى مۆثرى را برداریم. توجه به روابط ظریف زوجین و توجه آنان در زمینه‏ ى نقش‏ها و وظایفى که نسبت به یکدیگر عهده دار هستند و نیز نقش هر یک در تأمین سلامت روانى طرف مقابل و ارضاى کامل نیازهاى یکدیگر و آموزش آنها به خانواده ‏ها، نقش تعیین کننده‏اى در حفظ سلامت روانى آحاد اجتماع دارد.

خانواده با تأثیر قطعى بر ساخت شخصیت کودکان می باید از لحاظ آشنایى با نظام تعلیم و تربیت اسلامى و با تأثیرات گوناگون رفتارها بر روى شکل‏ گیرى شخصیت کودک آشنا شود. توجه به مراحل رشد کودک و وظایف والدین در هر یک از مراحل، آشنا شدن با تنبیه و تشویق و چگونگى اعمال آن، توجه به تفاوت‏هاى روانى - تربیتى دختر و پسر و بسیارى از ظرایف دیگر از اهم وظایف خانواده در رابطه با تأمین سلامت روانى براى فرزندان خود به شمار می آید، خانواده از دیدگاه اسلام اهمیت به سزایى در حفظ عفت و حدود اجتماع دارد. مرزهایى که لذت‏ طلبی‏ها را در خود حفظ کرده و اجتماع را از آلودگى محفوظ دارد.

 

خداوند در این‏باره در بُعد آموزش عفت خانوادگى و حفظ مسایل زناشویى در چارچوب زن و مرد مسأله اذن پیش از ورود به اتاق در زمان‏ هایى که احتمال تنها شدن زن و مرد می رود را مطرح می ‏سازد و دستور می ‏دهد، که هرگز فرزندان نمی ‏بایست بدون اذن پدر و مادر به خوابگاه ایشان وارد شوند. اى مۆمنان باید که مُلک یمینتان و کسانى از شما که هنوز به حد بلوغ نرسیده ‏اند، سه بار پیش از نماز صبح و هنگامى که در ظهر لباس‏هایتان را در می ‏آورید و پس از نماز شام که سه هنگام برهنگى شماست، از شما براى شما ورود به اتاقتان اجازه بگیرند و پس از آن سه هنگام نه بر شما و نه بر ایشان گناهى نیست، چرا که در پیرامون شما در گردش‏اند و با هم در حشر و نشر هستید. بدین سان خداوند آیات خویش را براى شما روشن می گرداند و خداوند داناى فرزانه است» (نور/ 58)

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 11:17

, هیچ فرصتی را برای بیان «دوستت دارم» از دست ندهید! ,[categoriy]

هیچ فرصتی را برای بیان «دوستت دارم» از دست ندهید! -آکا هیچ فرصتی را برای بیان «دوستت دارم» از دست ندهید! ,

آکاایران: هیچ فرصتی را برای بیان «دوستت دارم» از دست ندهید!

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 11:17

آکاایران الهام فخرایی -بخش خانواده ایرانی آکا ایران

,[categoriy]

سفری از بیست تا سی سالگی -آکا سفری از بیست تا سی سالگی -آکا

آکاایران: سفری از بیست تا سی سالگی

کوتاه از این جهت که نسبت به تمام سالهایی که فرد بطور میانگین فرصت زندگی دارد. دهه بیست تا سی سالگی و یکی دو سال پیش و پس از این سنین در واقع مهمترین فرصتی است که شما می توانید زندگی خود را بسازید. در همین سالها هست که مدارج تحصیلات عالی را می گذرانید، صاحب شغل می شوید، ازدواج می کنید و صاحب فرزند می شوید و چمدان زندگی خود را کم و بیش از آنچه لازم است پر می کنید. شاید از ذهن شما هم گذشته باشد که آیا این مواردی که نام برده شد به همین سادگی اتفاق می افتد؟! پاسخ قطعا چنین نیست و این همان نکته ای ست که آگاهی به آن برای داشتن یک زندگی مطلوب تعیین کننده است. 

اولین نکته همین است که شما درک کنید؛ آنچه همه ی سال های پیش روی شما را شکل خواهد داد فقط گذشت زمان نیست، بنابراین با منتظر نشستن هیچ کدام از این موارد به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد یا بهتر بگوییم به انتخاب شما اتفاق نخواهد افتاد. شاید اگر خودتان را صرفا به دست زندگی بسپارید مجبور باشید با شرایطی سر کنید که انتخاب شما نیست و دیگران برای شما انتخاب کرده اند؛ خوب یا بد!
اگر شما هم اینطور فکر می کنید قطعا مایلید خودتان برای زندگی تان تصمیم بگیرید و دهه ی بیست تا سی را به بهترین شکل طی کنید؛ آنطور که برای همه ی سال های پیش رو و انتخاب های در راه آمادگی لازم را داشته باشید. اما چگونه؟ برای روشن تر شدن موضوع از یک مثال استفاده می کنیم: فرض کنید که شما ماشینی در اختیار دارید و مقصدی برای سفر، حالا چه کارهایی لازم است انجام دهید؟

راننده و مهارت های لازم

گاهی شما مقصد را تعیین کرده اید، اما نمی دانید چطور و از کدام مسیر به بهترین شکل می توان سفر کرد و به سلامت به مقصد رسید

شما در حکم راننده ی ماشین قبل از هر چیز باید مهارت لازم برای راندن را کسب کرده باشید. در غیر اینصورت برای طی کردن مسیر به شخص دیگری وابسته خواهید بود و این آزادی عمل و قدرت تصمیم گیری شما را از بسیاری جهات محدود خواهد کرد. بنابراین برای تعیین سبک زندگی شخصی خود لازم است مهارت های مورد نیازتان را کسب کنید. از همین فرصت استفاده کنید و مهارت هایی را که فکر می کنید به آن نیاز دارید و کمک می کند به سمت و سوی مورد نظرتان حرکت کنید را فهرست کنید.

تعیین مقصد

البته شاید شما هم دچار سردرگمی شوید و اصلا ندانید که به چه مهارت هایی نیاز دارید. دلیل این امر این است که برای تعیین مهارت ها شما نیازمند تعیین مقصد نیز هستید. شما باید بدانید که عازم چه منطقه و مکانی هستید، به چه منظوری به آنجا سفر می کنید؟ به چه چیزهایی نیازهایی دارید؟ چه مدت و ... . اگر علاوه بر تعیین مهارت ها در تعیین مقصد هم دچار سردرگمی هستید، لازم است ابتدا چشم اندازها را برای خودتان فهرست کنید. زندگی مطلوب شما چگونه است؟ ده سال بعد شما می خواهید در کدام نقطه ایستاده باشید؟ برای این منظور آنچه را برای شما ارزشمند هست و به سختی از آن صرف نظر می کنید روی کاغذ بیاورید. سعی کنید در مرحله ی اول ده مورد را بنویسید. نوشتن بسیار مهم است و دقیقا کارکرد نقشه ی راه را برای شما دارد.

نقشه ی راه

گاهی شما مقصد را تعیین کرده اید، اما نمی دانید چطور و از کدام مسیر به بهترین شکل می توان سفر کرد و به سلامت به مقصد رسید.  تعیین ارزش ها درواقع مسیر شما را تعیین می کند. فرض کنید که ثروت برای شما یک ارزش هست، اما مهمتر از آن اخلاق و آزادی را در فهرست تان قرار دادید یا سلامتی؛ این ارزش ها موجب می شود شما مسیری را برای رسیدن به ثروت انتخاب کنید که سلامت، آزادی و ارزش های اخلاقی شما را زیر سوال نبرد. حالا دوباره کمی وقت بگذارید و نگاهی به فهرست خود بیندازید؛ اینبار ارزش ها را در پنج مورد خلاصه کنید. البته قرار نیست هیچ موردی را حذف کنید، بلکه فقط می خواهیم نقشه ی جمع و جوری داشته باشید که به راحتی قابل خواندن باشد و به محتوای آن اطمینان کافی داشته باشید

تو شه ی راه

شما در حکم راننده ی ماشین قبل از هر چیز باید مهارت لازم برای راندن را کسب کرده باشید. در غیر اینصورت برای طی کردن مسیر به شخص دیگری وابسته خواهید بود و این آزادی عمل و قدرت تصمیم گیری شما را از بسیاری جهات محدود خواهد کرد

شما بعنوان راننده و ماشین هر دو به سوخت نیاز دارید. لازم است فهرستی هم از چیزها یا افرادی که می توانند در حکم سوخت شما را برای حرکت آماده و تجهیز کنند، تهیه کنید. همچنین باید شناخت دقیقی از نقص ها، کاستی ها و امکانات خودرو و همینطور خودتان داشته باشید. برای رفع موارد منفی به سرعت اقدام کنید و امکانات را در حد توان ارتقا بدهید. این شناخت به شما کمک می کند که برای طی کردن مسیر تا مقصد واقع بینانه هدف گذاری کنید. البته قرار نیست واقع بینی شما را محدود کند. فراموش نکنید که شما در همان ابتدا قرار بود راجع به اینکه ده سال دیگر قصد دارید کجا باشید تصمیم بگیرید. قطعا برای شکل دادن به این تصویر شما نیازمند مقدار زیادی خیال پردازی هستید و این به شما انگیزه و امید برای رفتن می دهد. تصویرسازی برای رسیدن به مقصد دلخواه نیز یکی از همان مواردی ست که می تواند نقش نیروی محرکه را برای شما بازی کند.

مسیر

شما مقصد را تعیین کرده اید، یک نقشه برای راه آماده کرده اید، با خیال پردازی درباره ی اینکه در مقصد چه چیزهایی انتظارتان را می کشد به خودتان انگیزه برای حرکت داده اید و از سلامت و آمادگی خودرو و خودتان بعنوان راننده مطمین شده اید. حالا مهمترین کار این است که هر چه زودتر در مسیر قرار بگیرید. برای اینکار لازم است روی مسیر متمرکز شوید. شما باید بدانید که در طول راه هر چند ساعت یکبار استراحت می کنید  یا اینکه تا رسیدن به مقصد کجا اقامتی کوتاه خواهید داشت . این مکان ها درواقع همان اهداف کوتاه مدت شما هستند. شما باید اهداف سه سال آینده و همینطور یکسال آینده را نیز برای خودتان فهرست کنید. حتی می توانید کمی بیشتر وقت بگذارید و اهداف یکسال آینده تان را به بازه های زمانی سه تا شش ماه نیز تقسیم کنید. برای درک ضرورت این تقسیم بندی به این فکر کنید که آیا مایلید مسیری طولانی را بدون توقف و در یک مسیر مستقیم طی کنید یا اینکه جاده ای با پیچ و خم و توقف های گاه به گاه را ترجیح می دهید؟ این تقسیم بندی در حکم استراحتگاه های بین راه خواهد بود که با رسیدن به هر کدام و علامت زدن روی کاغذ می بینید که به مقصد نزدیک تر شده اید و انگیزه ی بیشتری برای ادامه ی مسیر پیدا خواهید کرد.
حالا شما کم و بیش با اهمیت سفر در دهه ی بیست تا سی سالگی آشنا شده اید. می توانید باز هم درباره ی این سفر فکر کنید و بقیه ی ملزومات آن را خودتان کشف کنید. حتی می توانید این کشف را با یک سفر شروع کنید؛ سفری درونی یا بیرونی. انتخاب با شماست. سفر خوبی را برایتان آرزو می کنیم.



 

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 6:16

آکاایران: به گزارش آکا ایران فرزانه درویشی, کارشناس ارشد مامایی: اسپاسم یا گرفتگی عضلات پا یکی از شایعترین مشکلات دوران بارداری خصوصاً در سه ماهه دوم و سوم است (پس از هفته بیستم) و بین 30-5 درصد از مادران باردار از آن شاکی هستند. انقباض یا سفت شدن غیرارادی در عضلات پا که معمولاً ناحیه ساق پا را درگیر کرده

به گزارش آکاایران: و گاهی هم به عضلات ران کشیده می شود. این گرفتگی از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است و ممکن است ساعت ها به شکل دردناک احساس شود. گرفتگی عضلات پا ممکن است در طول روز ایجاد شود ولی معمولاً شب هنگام و در هنگام استراحت ایجاد می شود

و عارضه ای برای مادر و جنین در پی ندارد.علت اسپاسم یا گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری چیست گرفتگی عضلات ساق پا در بارداری تا به امروز به صورت ناشناخته باقی مانده است و غالباً بدون هیج علت زمینه ای قابل تشخیصی رخ می دهد؛ ولی به گفته محققان، فشار سنگینی رحم بر عروق خونرسان اندام تحتانی که مانع از بازگشت خون به سمت بالا می شود

,[categoriy]

و همچنین تحت فشار قرار دادن اعصابی که به سمت اندام تحتانی می رود، یکی از دلائل احتمالی گرفتگی عضلات است. سایر دلائل احتمالی شامل:اختلال در تعادل آب و الکترولیت هایی نظیر کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین های B، E و Cافزایش دفع ادراری کلسیم

در دوران بارداری و افزایش نیاز جنین به کلسیم به ویژه در نیمه دوم بارداری افزایش سن فعالیت های سنگین ورزشی به ویژه در افراد غیر حرفه ای و در صورتی که با عدم جایگزینی آب و الکترولیت ها همراه باشد.مصرف برخی از داروها مثل مسهل ها، داروهای مدر و سایمتیدین تغذیه نادرست و فقر مواد مغذی کم کاری غده تیروئید و فوق کلیه با شیوع کمتر

در هنگام وقوع گرفتگی عضلات ساق پا چه کنیم؟

به محض احساس گرفتگی عضلات ساق پا، به آرامی پاها را صاف کرده و انگشتان پا را به سمت ساق پای خود خم کنید. این حرکت به تدریج به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند.ماساژ ملائم عضلات درگیر شده-قرار دادن کمپرس سرد یا گرم بر روی موضع دردناک

,[categoriy]

برای پیشگیری ازاسپاسم یا گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری چه کنیم؟

گنجاندن لبنیات کم چرب و ریز مغذی هایی مثل گردو، فندق، پسته، دانه کنجد و دانه های غلات مثل ذرت در رژیم غذاییپرهیز از ایستادن و نشستن های طولانی مدت (اگر شغلتان ایجاب می کند که به مدت طولانی در وضعیت نشسته قرار بگیرید، هر 30 دقیقه یکبار به مدت 10 دقیقه برخیزید و کمی قدم بزنید

و اگر مجبورید مدت طولانی در وضعیت ایستاده قرار بگیرید، هر 30 دقیقه یکبار، به مدت 10 دقیقه بنشینید و استراحت کنید).در طول نشستن، کف پاهایتان را مماس با زمین قرار دهید و پشت کمرتان را با بالشتکی پر کنید و از انداختن پاها بر روی هم اجتناب کنید (این وضعیت خونرسانی را مختل و باعث خستگی شما می شود).

در طول روز و در هر وضعیتی که قرار دارید مچ پاهایتان را بچرخانید و انگشتان پا را باز و بسته کنید.مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و نوشابه ها را محدود کنید و به جای آنها آب فراوان بنوشیدز مصرف بیش از حد مواد چرب و شیرین پرهیز کنید.کفش های طبی و لژدار با ارتفاع 5-3 سانتی متر با سایز مناسب بپوشید.

انجام تمرینات ورزشی سبک و مخصوص دوران بارداری و یا پیاده روی در هوای آزاد (این مورد مشروط به اجازه پزشک می باشد.)-مصرف مکمل هایی نظیر ویتامین های B1 ،B6 و همچنین کلسیم و منیزیم مشروط به اجازه پزشک متخصص زنان یا ماما. تحقیقات اخیر مؤید تأثیرات مثبت ترکیب ویتامین هایB1 و B6 و همچنین منیزیم و کلسیم در کاهش شدت درد و دفعات گرفتگی عضلات پا می باشد.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 0:54

آکاایران: به گزارش آکا ایران علت بروز سقط جنین همیشه مشخص نیست ولی در ماههای اول حاملگی تقریبا” در همه موارد مرگ جنین، قبل از سقط جنین صورت می گیرد.عوامل ایجاد کننده سقط جنین در زنان به دو دسته عمده عوامل جنینی و عوامل مربوط به مادر تقسیم می شوند. بروز سقط جنین در زنان اکثرا” به صورت خود به خودی اتفاق می افتد.

به گزارش آکاایران: حاملگی موفق به بارداری اطلاق می شود که طی آن جنین رشد و تکامل خود را پیدا کرده و ضمن حفظ سلامت مادر منجر به تولد نوزادی سالم شود. در خلال حاملگی، سه ماهه اول، دوم و سوم هر کدام خصوصیات مهم و خاص خود را دارا هستند. هر مرحله دارای عوامل خاص برای مادر و جنین است که می تواند تهدید کننده سلامت آنها باشد.

سقط جنین شایعترین عارضه حاملگی در سه ماهه اول حاملگی می باشد که موجب استرس روحی شدید در زوجهای مشتاق فرزند می شود. ۰-۸۰% حاملگی ها به مرحله حیات نمی رسد و براورد می شود ۵۰% بارداری ها قبل از تاخیر در اولین قاعدگی دفع می شوند. حدود ۲۰-۱۵% بارداری های شناخته شده به سقط جنین منتهی می شوند.

سقط جنین یعنی به مقصد نرسیدن حاملگی و  در واقع یکی از فوریتهای زنان و مامایی می باشد.خونریزی، عفونت، شوک باکتریال (شوکی که در اثر عفونت ایجاد می شود) از عوارض سقط جنین می باشند. همچنین خطر مرگ و میر مادر به دنبال سقط جنین وجود دارد.

در بیمارانی که سابقه یک بار سقط جنین داشته اند احتمال سقط جنین در حاملگی بعدی آنها حدود ۲۰% است.به دلیل اینکه در اکثر موارد سقط جنین به هر شکل همراه با خونریزی می باشد ادامه خونریزی به دنبال سقط جنین و یا خونریزی در طی آن می  تواند برای سلامت مادر زیان بار بوده و منجر به کم خونی و مشکلات جسمی و روحی حتی به مرگ مادر منجر شود.

بروز عفونت و زخم های عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستکاری های انجام شده در حین ختم حاملگی می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی  دائم زن شود. زنانی که دچار سقط جنین می شوند گرفتار واکنش سوگواری فوق العاده شدیدی می شوند.

مهمترین پاسخ با احساس گناه مشخص می شود. کاملا” منطقی است که اگر فرض کنیم این ناراحتی عاطفی با از دست دادن بارداری های مکرر پیچیده تر خواهد شد.علت بروز سقط جنین همیشه مشخص نیست ولی در ماههای اول حاملگی تقریبا” در همه موارد مرگ جنین، قبل از سقط جنین صورت می گیرد.

,[categoriy]

به این دلیل بررسی علل سقط جنین شامل تعیین علت مرگ جنین در صورت امکان می باشد.عوامل ایجاد کننده سقط جنین در زنان به دو دسته عمده عوامل جنینی و عوامل مربوط به مادر تقسیم می شوند.خطر سقط جنین با تعداد زایمان ها و نیز سن مادر در ارتباط است به طوریکه مطالعات انجام شده نشان می دهد.

که سقط جنین در زنان باردار زیر ۲۰ سال و بالای ۴۰ سال بیشتر است. همچنین در پدران خیلی جوان یا پیر نیز افزایش سقط جنین مشاهده شده است. بالاخره میزان بروز سقط با حامله شدن خانمها در عرض سه ماه پس از زایمان افزایش می یابد.بروز سقط جنین در زنان اکثرا” به صورت خود به خودی اتفاق می افتد.

مگر اینکه سقط به طور عمدی انجام شود. زمانی که سقط جنین خود به خودی بدون استفاده از راههای دارویی یا مکانیکی برای تخلیه رحم صورت می گیرد به آن سقط جنین خود به خودی اطلاق می شود. در این حالت پس از مرگ جنین در داخل رحم، خونریزی در داخل بافت رحم اتفاق می افتد

و تخم از دیواره رحم جدا می شود و انقباضات رحم را تحریک کرده که در نهایت منجر به دفع محصولات حاملگی و یا همان سقط جنین می شود.سقط جنین غیر قانونی در واقع سقط جنین هایی است که توسط پزشکان غیر مسئول، افراد غیر پزشک و با استفاده از امکانات غیر قانونی صورت می گیرد و اکثرا” توسط شخصی انجام می گیرد که مورد تایید قانون کشور نمی باشد. این گونه سقط جنین های غیر قانونی اغلب با خونریزی شدید، عفونت،

شوک عفونی و نارسایی حاد کلیه همراه هستند و در اکثر موارد منجر به مرگ مادر می شوند. در هر کشور مباحث مذهبی و قومی قابل توجهی درباره سقط جنین غیر قانونی یا عمدی وجود دارد و در اکثر قوم ها و مذاهب از جمله دین اسلام انجام سقط جنین عمدی حرام می باشد.

در صورت وجود خونریزی همراه با درد و حساسیت شکمی حتما” زن باردار را به بیمارستان ببرید. خانمی که علائم بروز سقط جنین را دارد پس از مراجعه به پزشک بهتر است استراحت در بستر داشته و با آنها مشاوره انجام شود. در صورتی که گروه خون مادر منفی است بایستی پس از سقط جنین جهت تزریق آمپول روگام با پزشک مشورت شده و اقدام لازم انجام شود.

هدف  از روشهای طبیعی سقط جنین، کمک به سقط طبیعی جنین است که برای قرن ها در اقصی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر شما فشار خون بالا، دیابت، صرع، مشکلات کبدی، قلبی و کلیوی دارید، ممکن است این گیاهان بیماری شما را تشدید کنند.

,[categoriy]

اگر داروهای ضد بارداری یا سایر داروها را مصرف می کنید، باید مطمئن شوید که این گیاهان با داروهای شما تداخل نداشته باشند. همچنین اگر شما از IUD استفاده می کنید و یا آندومتریوز، فیبروئید یا بیماری التهابی لگن دارید، توصیه می شود که از روشهای طبیعی سقط جنین استفاده کنید.

سنبل ختایی به تحریک قاعدگی، شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم کمک می کند. اگر از تنظور این گیاه برای سقط جنین استفاده می کنید، می توانید ۵ تا ۱۵ قطره آنرا در یک فنجان آب گرم ریخته و میل کنید. برای طعم دادن به آن می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. اگر از کپسول آن استفاده می کنید،

باید کپسول های ۱۰۰۰ میلی گرمی را هر ۴ ساعت یکبار مصرف کنید. نباید دوز بیش از این را مصرف کرد چرا که باعث خونریزیهای شدید می شود. همچنین کسانی که خونریزیهای شدید دارند و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نیز نباید از این گیاه استفاده کنند.پونه نیز یکی از گیاهان مؤثر برای القای سقط جنین است. این گیاه می تواند به عنوان یک سم قدرتمند عمل کند و لذا باید با دقت فراوان مصرف شود.

هرگز نباید اسانس آنرا به صورت خوراکی مصرف کرد. برای تنطور، ۲۰ تا ۴۰ قطره آنرا در هر ۳ تا ۴ ساعت مصرف کنید. همچنین می توانید هر ۳-۴ ساعت یک کپسول پونه سایز #۰ را مصرف کنید.شما ممکن است تمایل داشته باشید برای سقط جنین از زعفران، سنبل ختایی، کوهوش سیاه و یا پونه و یا هرچهارتای این گیاهان استفاده کنید. اما نکته مهم این است که حتما باید دوز توصیه شده را رعایت کنید و در صورتی که از همه گیاهان باهم برای سقط جنین استفاده می کنید

(این روش توصیه نمی شود) دوز آنها را کمتر کنید. مصرف گیاهان در طول شب همانند طول روز، شانس موفقیت سقط جنین را بیشتر می کند.برخی افراد، ورزش کردن و حمام داغ را نیز برای تحریک سقط جنین توصیه می کنند. رابطه جنسی زناشویی، تحریک نوک پستان و ارگاسم نیز می تواند به سقط جنین کمک کند.

کرامپ های خفیف و گرفتگی شکمی امری غیر معمول نیست و اغلب قبل از سقط جنین اتفاق می افتد لکه بینی نشانه آن است که شما به سقط جنین نزدیک شده اید. خونریزی معمولا در عرض چند روز شروع می شود اما ممکن است تا دوهفته نیز طول بکشد. افزایش دوز مصرفی گیاهان دارویی نیز می تواند به سقط جنین کمک کند.

به خصوص اگر که لکه بینی شما آغاز شده است.اگر بعد از ۲ تا ۳ هفته لکه بینی و سقط شما شروع نشد، داروها را قطع کنید و برای سقط با روشهای جراحی تحت نظر پزشک اقدام کنید. همچنین اگر سقط شما موفق بود، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید تا مطمئن شوید که سقط به طور امل انجام شده و رحم شما کاملا خالی است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 0:54

آکاایران: یک تیم جراحی در آفریقای جنوبی توانسته است برای اولین بار عمل پیوند آلت تناسلی مردانه را طی یک جراحی ۹ ساعته با موفقیت انجام دهد.

به گزارش آکاایران: مرد ۲۱ ساله ای که هویتش محفوظ مانده، آلت تناسلی اش را در جریان یک ختنه بدفرجام از دست داده بود.

پزشکان در شهر کیپ تاون گفته اند که عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و اکنون بیمار خوشحال و سالم است.

,آلت تناسلی آقایان,آلت تناسلی مردانه,اولین پیوند آلت تناسلی مردانه,[categoriy]

اولین پیوند آلت تناسلی با موفقیت انجام شد! +تصاویر -آکاآلت تناسلی آقایان,آلت تناسلی مردانه,اولین پیوند آلت تناسلی مردانه,اولین پیوند موفقیت آمیز آلت تناسلی,خطر ختنه در سن بالا,عمل پیوند آلت تناسلی مردانه,مسائل جنسی

آکاایران: اولین پیوند آلت تناسلی با موفقیت انجام شد! +تصاویر

مجله آکا ایران: گروه پزشکی که این جراحی را انجام داده می گوید درباره این جراحی بحث های زیادی شد، این عمل اگر چه مانند عمل پیوند قلب برای نجات جان بیمار نبود اما اخلاقی بود.

پیش از این برای انجام عمل جراحی آلت تناسلی تلاش هایی صورت گرفته بود که یکی از این جراحی ها در چین انجام شد. ابتدا گفته شد این عمل به خوبی انجام شده اما بدن دریافت کننده عضو، آلت تناسلی پیوند زده شده را پس زد.

مردی که اکنون در آفریقای جنوبی این عمل جراحی بر روی او انجام شده از نظر جنسی سالم بود تا این که در ۱۸ سالگی ختنه شد.

ختنه در برخی مناطق آفریقای جنوبی بخشی از روند “مرد شدن” و گذر از پسربچگی است.

,آلت تناسلی آقایان,آلت تناسلی مردانه,اولین پیوند آلت تناسلی مردانه,[categoriy]

دکتر ون در مرو به بی بی سی می گوید “شاید بگویید این عمل زندگی آنها را نجات نداده است اما وقتی آلت تناسلی بسیاری از این مردان جوان قطع می شود بی آبرو و طرد می شوند.”

به گفته او “اگر آلت تناسلی نداشته باشید از اساس مرده اید، اگر بتوانید آلت تناسلی این مردان را به آنها برگردانید، آنها را به زندگی برگردانده اید.”

,آلت تناسلی آقایان,آلت تناسلی مردانه,اولین پیوند آلت تناسلی مردانه,[categoriy]

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 16:13

آکایران :شرایط ازدواج در شهر های مختلف ؟

,شرایط ازدواج, شرایط ازدواج در شهر های مختلف,دانستنیهای قبل از ازدواج

شرایط ازدواج,شرایط ازدواج در شهر های مختلف

آکاایران: شرایط ازدواج در شهر های مختلف چیست؟

1-در شهر خرم آباد از استان لرستان:شرایط عبارتند از:

بنا به گزارش آکاایران :
*داشتن باشگاه بدنسازی

*داشتن حداقل یک مقام نائب قهرمانی در مسابقات قویترین مردان ایران

*داشتن عکس یادگاری و امضا از فرامرز خود نگار و محراب فاطمی

*نکته:در صورتی که عضلات شکم شش طبقه باشند امتیاز ویژه محسوب خواهد شد!(5 امتیاز)

2-شهر تبریز از استان آذربایجان شرقی شرایط عبارتند از:


*تلفظ حرف ق

*ادای کلمات قلقلک و قوز بالای قوز بدون کوچکترین اشتباه!

*دانستن جواب مسئله 2x2 از لحاظ مختلف

*بلد بودن جک های متعدد درباره بچه های تهران

*داشتن مدال لیاقت و شجاعت از اداره فرهنگ و هنر تبریز جهت بستن بمب به کمر و منفجر کردن کامیون

حامل جک های صادراتی تبریز به استان های همجوار.

3-شهر رشت از استان گیلان.شرایط عبارتند از:


*داشتن رو حیه مهمان نوازی!

*داشتن روحیه مهمان نوازی!

*داشتن روحیه مهمان نوازی!

4-شهر اصفهان از استان اصفهان.شرایط عبارتند از:


*خوردن موز به صورت دو بار در هفته!

*دست و دلباز بودن

*داشتن حداقل سه بار سابقه دعوت دوستان به شام یا نهار و یا یکبار برگزاری مهمانی فامیلی

*ننازیدن به سی و سه پل و سایر ابنیه تاریخی!

*راستگویی و صداقت!!!

شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

5-شهرهای سنندج و کرمانشاه از استان های کردستان و کرمانشاه.شرایط عبارتند از:


*توانایی پوشیدن شلوار استرج و تنگ به مدت 24 ساعت

*نداشتن سیبیل

*تعهد به خاک ایران و نداشتن ادعای استقلال طلبی!

*نداشتن سابقه دعوا و قلدری

*نبریدن سر نویسنده این مطلب!!!

شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

7-شهر آبادان از استان خوزستان.شرایط عبارتند از:


*کوتاه کردن پشت مو و استفاده از عینک آفتابی فقط در صورت لزوم و زیر آفتاب!

*پوشیدن پیراهن و شلوار سفید

*نداشتن هیچ گونه ادعا نسبت به همنشینی با راکی-رامبو-جکی چان-بروسلی و بیل کلینتون

*نداشتن هیچ گونه ادعای مالکیت نسبت به برج ایفل â €"برج پیزا-مجسمه آزادی و برج میلاد!

*داشتن روحیه راستگویی و حقیقت طلبی(یعنی زیاد لاف نیاد)

شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

8-شهر یزد از استان یزد.شرایط عبارتند از:


*توانایی زیستن در آب و هوای خوش.

*آشنایی با اشیائی چون چمن-سبزه-قناری و سایر موجودات زنده ساکن مناطق خوش آب وهوا

*نداشتن روحیه آب زیر کاه و رندی

*ادای حرف های خ و ق بدون تشدید

شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

9-شهر تهران از استان تهران.شرایط عبارتند از:


*داشتن تنها دو دوست دختر

*آشنا نبودن با معنی و مفهوم کلمات دودره-تلکه-تیغیدن و ....

*داشتن روحیه جوانمردی

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 16:13

,خیانت,خیانت همسر,آکا ایران,[categoriy]

اگر همسر شما این نشانه ها را دارد، در حال خیانت به شماست! -آکاخیانت,خیانت همسر,بکس ایران,سایت سرگرمی,سرگرمی,مجله خانواده,روابط مرد و زن,خیانت مرد

آکاایران: اگر همسر شما این نشانه ها را دارد، در حال خیانت به شماست!

آکاایران: واقعا در روابط زناشویی چیزی بنام یک “رابطه کامل” وجود ندارد و متاسفانه با این که شما تصور می کنید همسرتان بسیار به شما علاقمند است احتمال خیانت او وجود دارد. در زیـر ۱۰ نشانـه اصلی که ممکـن است ( نه لزوما” ) دلیـل خیـانت یـک زن باشد را می خوانید.

به گزارش آکاایران: ۱۰ نشانه زنان خیانت کار در زندگی زناشویی

واقعا در روابط زناشویی چیزی بنام یک “رابطه کامل” وجود ندارد و متاسفانه با این که شما تصور می کنید همسرتان بسیار به شما علاقمند است احتمال خیانت او وجود دارد. بخاطر داشته باشید ،زنان بسیار نکته بین و دقیق هستند و درصورت خیانت مانند یک تبهکار حرفه ای ردی از خودشان باقی نمی گذارند بنابراین شما باید خوب حواستان را جمع کنید. در زیـر ۱۰ نشانـه اصلی که ممکـن است ( نه لزوما” ) دلیـل خیـانت یـک زن باشد را می خوانید:

نشانه شماره ۱۰ خیانت زنان در زندگی زناشویی : فاصله گرفتن و جدایی از خانواده

این واقعیت که او دیگر علاقه ای به رسیدگی امور خانواده ندارد و تمایلش را به برقراری رابطه با خـانـواده و دوسـتان شما از دسـت می دهد، مـی تواند دلیـل بر پشیمانی و ندامت ناشی از خیانت باشد. او ممکن است بخاطر خیـانـتش احسـاس گنـاه کـرده و روبرو شدن با دوستان یا خانواده شما او را به یاد گناهانش بیندازد. بنابراین هرچقدر او در صداقت و درستی قوطه ورتر شود، بهمان اندازه مجبور بتحمل عذاب وجدان کمتری خواهد شد.

نشانه شماره ۹ خیانت زنان در زندگی زناشویی : افزایش پرخاشگری و ستیزه جویی

آن روزهای تفاهم و همدلی و رضایت که با هم داشتید به پایان رسیـده. اخیرا او با هر کار شما شروع به مشاجره و شکایت پـرداخـتـه و از هـر بـهـانـه ای بـرای نـزاع و تخریب شخصیت شما استفاده میکند. نق زدنها به او کمک می کند تا احساس گناه را از بین برده و یا حداقل کمترکند. بنابراین اگر عیب جوییهای او از شما بصورت یک عادت درآمده کمی دقت کنید ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است.

نشانه شماره ۸ خیانت زنان در زندگی زناشویی : دوستی با فردی جدید

یک از نشانه های شروع خیانت قرار گرفتن فردی جدید در سر راه اوست که ممکن است از طرف او “همکار” یا “دوست قدیمی” اطلاق شود.او از بیان جزئیات دوستی با فرد جدید خودداری کرده و سعی در پوشاندن آنها دارد.

نشانه شماره ۷ خیانت زنان در زندگی زناشویی : ممانعت از پاسخگویی به سؤالات ساده

هـمیشه نسبت بفردی که حتی از پاسخگویی به ساده ترین و منصفانه ترین سوالات شما سرباز می زند و یا سـوالات شما را از خودتان می پرسد ( این امر نشانگر یافتن یک جستجوی ذهنی برای دروغگویی است ) ضنین و مشکوک باشید. هشیار باشید در مورد دیر آمدن ها به خانه و ایـنکه او با غرولند در جواب سوال شما می گوید: ” چرا می خوای بدونی کی از محل کارم خارج شدم؟”. اگر او به سوالاتی که همیشه عادت داشـت داوطـلبـانـه و با رقبـت پاسـخ دهـد ولی اکنـون با حالت تدافـعی و جبـهه گیرانه علاقه ای به جواب دادن آنها ندارد، بـدانید که او چـیزی ( یا کسی….) را از شما پنهان میکند.

نشانه شماره ۶ خیانت زنان در زندگی زناشویی : ایجاد تغییرات در عادت ها

اگر او سرش جای دیگری گرم باشد ، بطور قطع متـوجه تـغییراتـی در انـجام عـادتها و کارهای روزمره اش خواهید شد. دیگر تمایلی به سینما رفتن وجود ندارد و صحبتی از شرکت در کلاسـهای آموزشـی نمی شـود. معمولا” مـردان دوسـت دارند با مـعشـوقه جدیدشان ملاقات کنند و این امر موجب غفلت و بازماندن از انجام مشغولیات گذشته می گردد.

نشانه شماره ۵ خیانت زنان در زندگی زناشویی : افزایش آرایش و آراستگی

هـمانگونه که خود شما در ابتدای ارتباطتان سعی در نشان دادن محاسن خود به یکدیگر داشتید، اکـنون او نـیز بصورت ناگهانی اصرار در آرایش بیشتر و تغییر لباس و دگرگون کردن ظاهر خود برای فردی دیگر دارد.

نشانه شماره ۴ خیانت زنان در زندگی زناشویی : افزایش استقلال و خودکامگی

یک نشانه مهم کج روی این است که او از نـهاد دو نـفره خـانواده جدا شده و به سمت خودمختاری پیش می رود. او دیگر نمی گوید “ما” می گویـد “من” بعلاوه کار خودش را انجام می دهد و تمایلی به مشورت در مورد اندیشه های آینده زندگی ندارد. او طوری رفتار میکند که به شما بفهماند دیگر نیازی به نگهداری شما ندارد.

نشانه شماره ۳ خیانت زنان در زندگی زناشویی : تغییر در زندگی جنسی

ایجاد تحـولات ناگهـانی، عـدم تمایـل و سربازدن در آمیزش همـچنین ارضا نشدن مانند گذشته، می تواند نتیجه درمیان بودن فرد دیگری باشد.

نشانه شماره ۲ خیانت زنان در زندگی زناشویی : افزایش مشغولیتها

او میگوید دیگر وقت انجام فعالیت های فوق برنامه را با شما ندارد با اینحال وقتی که “دوستش” با او تماس می گیرد همان لحظه حاضر و آمـاده شده و بـیرون می رود. او بسیار زیاد برای “کار” از خانه خارج می شود.


نشانه شماره ۱ خیانت زنان در زندگی زناشویی : بی تفاوتی و بی اهمیتی

چه چیزی بدتر از این اســت که همسـر شـما تقریبا در مـورد همه چیز نق بزند؟ به نظر می رسد بدتر این باشد که او دیگر توجه نکند که حتی شـما یک مـوجود زنده هستید. همانـطور که نشـانه شــماره ۹ ( بهانه جویی و گیـر دادن سر هر موضوع ) یک نــشـانه خیانت محسوب میگردد بر عکس آن هم یعنی بی اهـمیتـی در انجام کارهای شما نیز دلیلی محکم است. دیگر برای او فرقی نمیکند که شما کجا میروید و چه کار می کنید. اگر عقیده خود را مثلا” در مورداحساس خود و یا ظاهر او ابراز کنید با جوابی سرد مواجه خواهید شد. بعبارت دیگر او همـان اندازه اهمیتی که شما برای موضوعات مختلف قائل هستید، قائل نخواهد بود بخصـوص که آن موضـوع مسـتقیما” در رابـطه شـما تاثیر گذار باشد.

واقعیت گرا باشید: با این فکر که همسرتان هیچ وقت به شما خیانت نمی کند، خودتان را فریب ندهید و از طرف دیگر فورا” او را متهم به خیانت نکنید. اگر هـمسر شما دارای یک از نشانه های فـوق بـود، دلـیل بر ایـن است که احتـمـالا” چیـزی در این رابطه غلط می باشد و لزوما” دلیلی بر اتهام نهایی نیست. در هر حال بـا خـواندن ایـن مقاله فرصی مناسب برای شما پیش می آید تا بـتـوانید برخورد و دیدگاه منطقی تری نسبت به مسائل داشته باشید. موضوع مهم تر اینکه اجـازه نـدهید آنچه که ممکن اسـت تنها یک حس حسادت در شما باشد باعث تخریب افکارتان در مورد همـسرتان شود چرا که اشتباه انگاری و نتیجه گیری زود هنـگام ممکن اسـت یک رابطه را برای همیـشه از بین ببرد پس همه حقایق را پیش از روبرو شدن با وی در نظر داشته باشید.

گردآوری : آکا ایران

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 179 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 16:55

آکاایران: قبلا یک نوجوان در سـن 15 سـالگی عاقل و کامل محسـوب شـده و شـرایط اداره یک زندگی را داشـت اما امروز این عقلانیت مدرن زندگی را پیچیده تر

چندی پیش برخی مسوولان از آمار 17 درصدی ازدواج در میان دختران زیر ۱۸ سال یاد کرده بودند. هرچند که آمار دقیقی برای تفکیک ازدواجهای زیر 18 سال وجود ندارد اما همزمان با همین آمار کمپین هایی با عنوان «بادکنک نارنجی» برای مقابله با ازدواج کودکان ره اندازی شد. این در حالی است که طبق قوانین، ازدواج دختران بعد از 13 سالگی قانونی بوده و آمار مشخصی از ازدواج دختران 13 ساله یا کوچکتر وجود ندارد.

,شوهر بد اخلاق , دوران عقد , روابط جنسی دوران عقد ,[categoriy]

بهترین سن ازدواج برای دختران در این دوره زمانه + تحلیل -آکاشوهر بد اخلاق , دوران عقد , روابط جنسی دوران عقد , همسرداری , شوهر رفقیق باز , اختلافات زناشویی , دوران خواستگاری , خریدهای عروسی , هزینه های مجالس عروسی و عقد

آکاایران: بهترین سن ازدواج برای دختران در این دوره زمانه + تحلیل

به گزارش آکاایران: چالـش ازدواج در سـنین پاییـن همـواره در جامعـه مـا مطـرح بـوده امـا معمـولا خروجـی ایـن بحـث یـا دفـاع همه جانبـه از ایـن ازدواج یـا رد آن بـر اسـاس قوانیـن بین المللی بوده است. کشورهای اسلامی همیشه در دوگانگی قوانین بین المللی و احـکام اسلامی بـوده و همچنـان نیـز بـا آن چالـش دارنـد. در مـاده 1041 قانـون مدنـی مصـوب سـال 1313 سـن نـکاح بـرای دختران 15 و برای پسـران 17 سـال در نظر گرفته شده بود اما بعد از انقلاب و در سال 61 این قانون تغییر کرد و سن نکاح همزمـان بـا سـن بلـوغ دختران و پسـران تعیین شـد. اما چند سـال بعد و در سـال 79 مجلس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سن عقد نکاح برای دختران 13 سـال و برای پسـران 15 سـال در نظر گرفته شـده بود اما به دلیل تعارض با شر ع از سـوی شـورای نگهبان رد شـد و پس از تأیید مجمع تشـخیص مصلحت در سـال 81 تبدیـل به قانون شـد.

18 سالگی از کجا آمده است؟

حجت السلام مهـدی سـنجرانی، عضـو هیـأت علمـی گـروه فقـه و حقـوق مرکـز تحقیقات زن و خانواده درباره ازدواج کودکان قبل از 18سالگی میگوید: «چندی پیش تحلیلی منتشـر شـده بود مبنی بر اینکه علاوه بر اسـتانهای مرزی و سنتی در شهرهایی چون تهران هم آمار ازدواج دختران کوچکتر از 18 سال بیشتر شده اسـت. واقعیت این اسـت که جوامع در حال تغییر اسـت و ما با دو گفتمان دینی و گفتمان رقیب آن به عنوان گفتمانهای اومانیستی و غربی روبه رو هستیم. در ماجرای ازدواج دختران قبل از سـن 18 سـالگی بخشـی از ماجرا مشـکلات واقعی و غیرقابـل انـکار اسـت و بخـش دیگـری از ماجـرا مربـوط بـه مشـکلاتی اسـت که ما احسـاس میکنیـم امـا در واقـع وجـود ندارنـد. یـک حـس و ذائقـه عمومـی باعـث میشود ما ازدواج زیر 18 سال را یک اشکال بدانیم ولی در دنیا با چه معیارهایی 18 سـالگی به عنوان ابتدای سـن ازدواج انتخاب شـده است؟ این قانون عمومی کـه چنـدان نیز قابل اتکا نیسـت منجر به یک حس عمومی میشـود.»

,شوهر بد اخلاق , دوران عقد , روابط جنسی دوران عقد ,[categoriy]
بهترین سن ازدواج برای دختران در این دوره زمانه + تحلیل

اسلام ازدواج کودکان را به همه توصیه نمیکند

آقـای سـنجرانی مشـکلات موجـود بـرای ازدواج زودهنـگام را تکذیـب نکـرده و میگویـد: « طبـق روایـات اسلامی «سـن رشـد» از نظـر اسلام بهتریـن زمـان بـرای یـک ازدواج صحیـح و سـالم در نظـر گرفتـه شـده و در شـرایط خاص و با قید شـرط مصلحت برای طفل و به اذن ولی ازدواج پیش از سن رشد و بلوغ نیز جایز شمرده شـده ولـی همین شـرایط خـاص و توجه به مصلحت نشـان میدهد کـه یک رویه عمومـی و رایـج نبـوده و اسلام نیـز بـه مشـکلات ازدواج در کودکـی توجـه داشـته اسـت. چون ازدواج زودهنگام با مشـکل روبه روسـت و طبق نظر شـهید مطهری و علامـه طباطبایـی، ازدواج بایـد در زمـان خـودش محقـق شـود و دربـاره مسـائل سن ازدواج بین شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد. عقلانیت مدرن برای ما یک چالش جدید درست کرده و سن رشد را عقب کشیده است. قبلا یک نوجوان در سـن 15 سـالگی عاقل و کامل محسـوب شـده و شـرایط اداره یک زندگی را داشـت اما امروز این عقلانیت مدرن زندگی را پیچیده تر کرده است. از طرفی خانواده های گسترده ای که همگی در کنار هم بودند و یکدیگر را حمایت میکردند از بین رفته و با خانواده های هسته ای روبه روییم که از پدر و مادر و برادران جدا زندگی کرده و بدون حمایت مالی و عاطفی و کمکهای خانواده زندگی میکنند. در واقع ما در دوره گذاریم. فناوری و رسانه ها ما را به سمت شرایط گذار سوق داده است.»

گفتمان خانواده در مقابل چالشها

این کارشـناس حوزه خانواده از میل شـدید خانواده های ایرانی برای تغییر سـبک زندگـی گفتـه و ادامـه میدهـد: «امـروزه در مناطقـی بـا فرهنگهـای سـنتی مثـل بلوچهـا، اعـراب، بختیاری هـا و برخـی از ترکمنهـا، خانواده ها تمایـل زیـادی بـه هسته ای شدن داشته و تلاش میکنند تا مستقل از خانواده ها زندگی کنند. میل بـه فردگرایـی و اسـتقلال شـدیدا افزایـش یافتـه و گفتمان رقیـب پرقدرت وارد شـده است. در گذشته ازدواج زودهنگام به چشم نمیآمد و خیلیها در سن پایین ازدواج میکردند اما حالا این موضوع بسیار پررنگ است. یکی از بزرگان نقل میکرد که در آمریـکا، زمانـی حداقـل سـن بـرای ازدواج 21 سـال و برای ریاسـت جمهوری 20 سـال در نظـر گرفتـه شـده بود و موافقـان این تفاوت معتقد بودند مدیریـت یک خانواده از مدیریت یک مملکت سختتر است! در شرایط کنونی قبول داریم که ازدواج در سن پایین آسیبها را بیشتر کرده و عروسان و دامادها شرایط مدیریت خانواده را ندارند اما این به معنای بد بودن ازدواج قبل از 18 سـالگی نیسـت! امروزه مسـائل پزشکی نیز در موضوع ازدواج دخیل شده و این عقلانیت مدرن موجب اثرگذاری بر افکار عمومی و در نهایت متخصصان و قانونگذاران شـده اسـت.»

مشکل وجود دارد اما راه حل این نیست!

حجت السلام سـنجرانی راه حل برخی رسـانه ها و مسـوولان را در قالب گفتمان رقیـب دانسـته و معتقـد اسـت بایـد بر اسـاس گفتمـان خانـواده با موضـوع ازدواج برخـورد کنیـم. او میگویـد: «مـا در مقـام دفـاع از گفتمـان خانـواده محدودیـت سـنی بـرای ازدواج را نمیپذیریـم بلکـه معتقدیـم بـر اسـاس گفتمـان خانـواده در کوتاه مـدت بایـد در مقـام مشـاوره و نـه قانونگـذاری ازدواجهـای سـن پاییـن را مدیریت و برای بلندمدت مشـکل اصلی را حل کنیم. مشـکل اصلی این نیسـت کـه بچه ها نبایـد زیر 18 سـال زندگی کنند بلکه مشـکل اینجاسـت کـه بچه ها باید طوری آموزش ببینند که سن رشد آنها کاهش یافته و زودتر شرایط جامعه پذیری را کسب کنند. در گذشته دختری 10 تا 12ساله میتوانست یک زندگی را مدیریت کند و امروز باید نهادهای معین و دولت به جای محدودیت قانونی به خانواده ها کمک کنند تا فرزندان زودتر بتوانند مهارت مسوولیت پذیری را کسب کنند. سن ازدواج باید پایین بیاید ولی با تربیت و آموزش. امروزه یک دختر تا سن 25 سالگی بیشـتر وقـت خـود را صـرف گرفتـن مـدرک کارشناسـی ارشـد میکنـد ولی هنـوز بلد نیسـت یک زندگی را مدیریت کند. امروزه جوانان ما الفبای زندگی و تفاوتهای احساسی و مدیریت خانواده را نمیدانند و بچه داری بلد نیستند. اینها ربطی به ازدواج زیر 18 سـالگی ندارد بلکه مشـکل آموزشـی وجود دارد.»

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 188 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 16:55

1395/03/22

آکاایران: تزیین وسایل بله برون

,[categoriy]

تزیین وسایل بله برون -آکاتزیین وسایل بله برون -آکا

آکاایران: تزیین وسایل بله برون

تزیین وسایل بله برون

لینک مستقیم مطلب: iranbanou .com/magazin/229936
به کانال ایران بانو در تلگرام بپیوندید : https://telegram.me/iranbanou_com

به گزارش آکاایران:  گرد آوری مطلب : ایران بانو

تزئینات عقد و عروسی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 191 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 16:55

1395/03/19

آکاایران مرضیه ولی حصاری - بخش کلوپ ازدواج آکا ایران
 
معلول

خواستگاری که دل می شکند -آکا خواستگاری که دل می شکند -آکا

آکاایران: خواستگاری که دل می شکند

دختر در حالی که سعی میکند لبخند بزند استکانهای چایی را جمع می کند، اما در دلش غوغایی به پاست . سینی را بر می دارد تا به آشپزخانه برود، نگاهش به چهره معصوم برادر معلولش می افتد که در حال بازی  با دسته گلی است که خواستگارش آورده. برادری که خواستگاران با دیدنش می روند وپشت سرشان را نگاه نمی کنند. نزدیک تر می رود ، دستی به سر و گوش برادرش می کشد و به آشپزخانه می رود . مادر از دور نظاره گر این صحنه است و به آرامی اشکی را که بر گوشه چشمانش نشسته است را با پاک می کند...

دخترانی دل شکسته

دختری که از حضور خواستگاران دچار این نگرانی است که چه بر خوردی از جانب خواستگارانش خواهد دید ، تحت فشار و آسیب های روحی فراوانی قرار دارد . این مسئله برای دختری که خود را در شرایطی مانند سایر همسالان خود و شاید در مرتبه ای بالاتر می بیند بسیار سخت و آزار دهنده خواهد بود و ممکن است او را در مسیر دو نوع برخورد قرار دهد . برخورد اول ، انکار مسئله ، پرخاشگری با اعضای خانواده و اینکه خواستار شود عضو معلول از نظرها پنهان کنند و یا او را به بهزیستی بسپارند و نوعی حس انزجار توام با علاقه نسبت به فرد معلول که احساس می کند راه خوشبختی او را بسته در او به وجود بیاید در حالی که می داند او مقصر نیست.
برخورد دوم این است که دختر جوان سر به لاک خود فرو برده قید ازدواج و تشکیل خانواده را بزند و برای آرامش اعضای خانواده و جلوگیری از ناراحتی آنها این تصمیم را خود خواسته نشان دهد و خود را وقف خانواده نماید.

والدین خسته

شرایط برای سایر اعضای خانواده نیز بسیار دشوار است. والدین در اینگونه مواقع به دلیل اینکه کاری از دستشان ساخته نیست بسیار تحت فشار هستند ، از طرفی دارای فرزندی هستند که به هر دلیلی دارای معلولیت است و باید شرایط مناسبی برای زندگی او فراهم کنند و از سوی دیگر نگران این مسئله هستند که وجود این فرزند زندگی سایر فرزندانشان را تحت شعاع قرار ندهد . 
فرد معلول نیز ممکن است از خود تصویری ناخوشایند بسازد ، تصویری از کسی که مانع خوشبختی سایر اعضای خانواده اش است.

به ایده ال ها بیندیشید

اگر به خواستگاری دختری رفته اید که عضوی از خانواده اش معلول است قبل از اینکه به معلولیت ها بیندیشید به ویژگی های مثبت دختری که به خواستگاریش رفته اید فکر کنید.

اگر به خواستگاری دختری رفته اید که عضوی از خانواده اش معلول است قبل از اینکه به معلولیت ها بیندیشید به ویژگی های مثبت دختری که به خواستگاریش رفته اید فکر کنید. با خود محاسبه کنید دختر مورد نظر تا چه میزان دارای شایستگی هایی که شما برای همسرتان در نظر داشته اید؟ اگر می بینید می توانید با این خانم در مسیر خوشبختی قدم بگذارید ترس را کنار بگذارید . نگرانی هایی که در زمینه معلولیت وجود دارد با بسیاری از آزمایشات زنتیکی قابل بررسی است.  همچنین شایان ذکر است که بسیاری از معلولیت ها دارای سابقه ژنتیکی نیست و عواملی دیگر در بروز آن دخیل بوده است . پس هر معلولیتی باعث هراس شما نگردد پس قبل از اینکه شتاب زده تصمیم بگیرید اول از خود اعضای خانواده پرس و جو نمایید و به صورت کاملاً محترمانه دلایل معلولیت را جویا شوید و پس از آن با مشاوره ژنتیکی لازم تصمیم صحیح را اتخاذ نمایید.

سخنی با خانواده ها

در بیشتر موارد خانواده پسر تبدیل به مخالفینی سر سخت در این ازدواج ها می شود و به دلیل نگرانی هایی که برای زندگی فرزند خود دارند و مشکلاتی که شاید روزی گریبان زندگی پسرشان را بگیرد و مانع خوشبختی او شود ترجیح می دهند خود را به درد سر نیندازند و بدون اینکه درگیر آزمایشات ومشاوره شوند به سراغ دختری دیگری بروند. اما اگر فقط چند لحظه کوچک خود را به جای خانواده دختر بگذارند و تصور کنند این اتفاق به راحتی می توانست برای آنها پیش آید و جای آنها تغییر کند . پس به خداوند توکل کنید و با کمی ملاحظه در این مورد برخورد نمایید .
و سخن آخر آن که بسیار از افراد معلول دارای قابلیت هایی بالایی هستندو در اداره زندگی خود نه تنها نیازبه کمک دیگران ندارند بلکه خود گاهی باری از دوش دیگران بر می دارند.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی آکا ایران اینجا کلیک کنید


,[categoriy]
اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره آکا ایران مراجعه نمایید .

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 17:16

آکاایران: شناختن جنس مخالف و تفاوت های آن ها از جمله بحث برانگیزترین و البته جالب ترین موضوعاتی است که همواره به آن توجه شده است. رفتارهای ذهنی و فکری زنان و مردان در بسیاری از صفت ها و جنبه های مختلف به صورت فطری، با هم تفاوت دارد. زن و مرد تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از یکدیگر، رفتار می کنند.

به گزارش آکاایران:
یکی از عمیق ترین این تفاوت ها، تفاوت در شیوه ارتباط برقرار کردن زن و مرد با دیگران است. در مورد این که چرا این تفاوت ها وجوددارد، نظریه های مختلف مطرح شده که در این مطلب از آن ها صرف نظر کرده ایم. در این مقاله بیشتر می خواهیم بدانیم که دقیقا باید حواستان به کدام تفاوت های ارتباطی باشد.

1- تفاوت های ارتباطی

میل به پیوندجویی زنانه ، اقتدارطلبی مردانه
برای زن ها ارتباط برقرار کردن با دیگران همه چیز است و برای مردها حفظ استقلال و اقتدارشان در زندگی و در روابط شان با دیگران، اصل اساسی است. روان شناس ها به این ویژگی زن ها، که خیلی بیشتر به ارتباط با دیگران اهمیت می دهند، میل به «پیوندجویی» می گویند، پیوندجویی زنان به شکل های مختلفی خودش را نشان می دهد، از جمله در ارتباط برقرار کردن بیشتر با خانواده پدری و وقت بیشتر گذراندن با دوستان صمیمی خود. همچنین زن ها به خاطر ویژگی پیوندجویی معمولا مرزهای گسترده تری با دیگران دارند و تعداد کسانی که مسائل خصوصی شان را به آن ها می گویند، بیشتر است.

در مقابل، احساس قدرت داشتن و تکیه گاه بودن، دو مولفه برجسته از مردانگی یک مرد است و یک مرد واقعی را در زندگی شان و مهم تر از همه در ارتباطاتش معنا می کند. مردان بنا به ذاتشان اقتدارطلب هستند و این روحیه اقتدارطلبی آن ها، دقیقا همان ویژگی مقبول و جذاب برای خانم هاست. مردها از ابتدای کودکی یاد می گیرند که رقابت طلب باشند تا موفق شوند، چون هورمون تستوسترون یا هورمون مردانه، آن ها را برای این رقابت جویی آمده می کند.

البته این رقابت جویی گاهی به پرخاشگری در ارتباطات منجر می شود. رقابت طلبی مردان در روابط مخصوصا در روابطشان با همسر، خود را به شکل نصیحت پذیر نبودن و راه حل دادن سریع برای تصمیم گیری در مشکلات نشان می دهد.

یکی از دعواهای اساسی همسران، که در آن زن به رازدار نبودن و مرد به سنگدل بودن متهم می شود، دقیقا از همین تفاوت سرچشمه می گیرد.

2- تفاوت های احساسی

عاطفی بودن زنانه، عقلانی بودن مردانه
زن ها عاطفی تر از مردها هستند. این یک باور عمومی است که اتفاقا پایه های علمی هم دارد. محققان می گویند مردها می توانند جنبه های عقلانی و احساسی یک ماجرا را از هم جدا کنند، اما زن ها حتی در یک بحث منطقی زود احساساتی می شوند، برای همین احتمالا خیلی از مردها تعجب می کنند که چرا وقتی یک بحث منطقی را با همسرشان پیش می برند، آن ها ناگهان احساساتی می شوند. البته در مقابل، خانم ها هم از این که مردها حتی در یک بحث احساسی می توانند خونسردی خودشان را حفظ کنند و با منطبق خودشان پیش بروند، تعجب می کنند.

,[categoriy]

زنان حسود و حساس در مقابل مردان خونسرد -آکا زنان حسود و حساس در مقابل مردان خونسرد -آکا

آکاایران: زنان حسود و حساس در مقابل مردان خونسرد

زن و مرد تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از یکدیگر، رفتار می کنند

3- تفاوت مهارت های کلامی

خوش صحبتی زنانه، سکوت مردانه
مردان معمولا از این شکایت دارند که همسرانشان خیلی حرف می زنند. روان شناسان هم موافقند که زن ها و مردها هم در میزان صحبت کردن و هم در شیوه صحبت کردن با هم فرق دارند. گذشته از میزان حرف زدن، مشکلاتی که تفاوت نحوه حرف زدن خانم ها با آقایان ایجاد می کند، به شکل های متفاوتی از جمله در توصیف های بلندبالای خانم ها در شرح اتفاقاتی که در طول روز برای آن ها پی می آید، غیرمستقیم حرف زدن و با ابهام صحبت کردن و مبالغه زیاد در مورد یک پیشامد خود را نشان می دهد.

در مقابل مردها کم حرف تر از زن ها هستند. این را هم عامه مردم قبول دارند و هم تحقیق های روان شناسان آن را ثابت کرده است. چیزی که مهم تر است، شیوه متفاوت حرف زدن مردهاست که موضوع دعواهای بسیاری بین زن ها و شوهرها هم هست. این شکل های متفاوت حرف زدن مردان در تلگرافی و تیتروار حرف زدن آن ها، صریح و روشن حرف زدن مردان در صحبت کردن و امر و فرمایشی صحبت کردن مردان خود را نشان می دهد.

سبک بیان زن ها و مردها نیز با هم فرق می کنند. مردها حرفشان را شفاف و بدون کنایه و ابهام می زنند، اما زن ها غیرمستقیم می خواهند، منظورشان را برسانند. یونگ، روان شناسان مشهور در یکی از سمینارهایش گفته است وقتی یک مرد می خواهد صحبت کند از «الف» مستقیما به «ب» می سد. اما اگر یک زن بخواهد در مورد «ب» صحبت کند، از «الف» به «پ» می پرد و بعد به «دال» و بعد به «ز» و آن قدر این تارهای معنایی را به هم می تند که گاهی خودش در تارهایی که بافته گرفتار می شود. همه این ها به همان پیوندجویی و عاطفی بودن زن ها مربوط است. زن ها به خاطر عاطفی بودنشان بیشتر از اغراق در جمله هایشان استفاده می کنند.

4- تفاوت در مهارت های غیرکلامی

شهود زنانه، کج بودن دوزاری مردانه
زن ها و مردها زیان بدن متفاوتی دارند، زن ها توانایی کشف نشانه های زبان بدن دیگران را دارند. چیزی که روان شناس ها به آن می گویند «رمزگشایی». زن ها بیشتر از مردان می توانند از حالت صورت و بدن کسی بفهمند که چه منظور یا احساسی دارد. مردها در این مورد خیلی ضعیف تر عمل می کنند. آن ها کمتر از زن ها از روی چهره به قصد یا احساس پشت آن مطلع می شوند.درواقع اصطلاح شمّ زنانه از همین تفاوت گرفته شده است.

3- تفاوت در ارتباطات عاطفی

حسادت و حساسیت زنانه، خونسردی مردانه
زنان دوست دارند آخرین کسی باشند که به قلب شوهرشان وارد می شوند. بعد از آن هم به هر وسیله ممکن در را پشت سرشان می بندند و نمی گذارند کسی وارد حریم زندگی آن ها شود. حتی از اولین لحظه آشنا شدن برای یک زن مهم این است که آیا این مرد تا آخر عمر به من وفادار خواهد ماند یا نه؟ انحصارطلبی زن ها آن قدر قوی است که حتی می تواند باعث اضطرابی دائمی و ترس از خیانت شوهرشان شود.

در مقابل، حساسیت مردان در روابط کمتر است و نوع آن با حساسیت زنانه متفاوت است. آقایان می توانند جنبه های عاطفی و عقلانی یک موضوع را از هم جدا کنند، اما برای خانم ها همه چیز نسبتا عاطفی است؛ به این معنا که خانم ها احساساتشان را در خیلی از چیزها دخالت می دهند و در تصمیم گیری های خود به آن ها توجه می کنند، اما آقایان می توانند خیلی جاها احساساتشان را کنترل کنند.

 ماهنامه سپیده دانایی

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 15:30

1395/03/18

آکاایران: آیا عشق برای شما خوب است؟

,????? ????,[categoriy]

آیا عشق برای شما خوب است؟ -آکا????? ????

آکاایران: آیا عشق برای شما خوب است؟

آیا عشق برای شما خوب است؟


,????? ????,[categoriy]

گرچه هر چیزی به مقدار متعادلش خوب است، اما در مورد عشق این قضیه را صادق ندانید.
دانشمندان می گویند داشتن یک رابطه عاشقانه و سالم برای قلب خوب است، البته معلوم نیست دقیقا چرا.
این امر ممکن است به این دلیل باشد افرادی را نزدیک و سالمی را با همسرشان دارند، کمتر سیگار می کشند، از لحاظ جسمی فعال تر هستند و با احتمال بیشتری زندگی شان یک ساختار اجتماعی کاملا تکامل یافته دارد.
به گفته پژوهشگران یک نظریه در این مورد این است که افرادی که دارای چنین رابطه ای هستند، ممکن است دچار تغییرات عصبی- هورمونی شوند که اثرات مثبتی بر روی بدن از جمله بر دستگاه قلبی - عروقی داشته باشد.
سطح برخی از هورمون ها در بدن بسته به میزان استرس و اضطراب فرد متفاوت است.
گرچه این نظریه ثابت نشده است، اما نظر بر این است که قرار داشتن در چنین رابطه ای ممکن است اثرات مثبتی بر بر دستگاه قلبی- عروقی در درازمدت بگذارد.
در واقع بررسی ها نشان داده اند که استرس کشنده است و تنهایی مرگبار و از دست دادن یک فرد محبوب به معنای واقعی کلمه "قلب را می شکند."
تعارض یا منفی گرایی در یک رابطه خطر ابتلا به بیماری های عروق کورونر قلب را می افزاید.
در یک بررسب که بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا انجام داد مشخص شد که افرادی دارای روابطی ناشاد با همسرشان هستند، هنگامی که با او هستند، به طور مداوم فشارخونشان بالا است.
در حالیکه افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون در حد ملایم مبتلا هستند، و رابطه ای عاشقانه و حمایت کننده باهمسرشان دارند، هنگام بودن به همراه او کاهش فشار خون نشان می دهند.
البته انواع مختلفی از روابط عاشقانه وجود دارد. اما به گفته پژوهشگران در مجموع اطلاعات حاکی از آن است که درگیر بودن در هر نوع رابطه سالم و صمیمانه ای ممکن است تاثیرات مثبت بسیاری بر سلامت داشته باشد.
منبع : همشهری انلاین

به گزارش آکاایران:  گرد آوری مطالب : آکا ایران


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 21:09

1395/03/18

آکاایران: ارتقای زندگی: یافتن عشقی فرای الفاظ و کلمات

,????? ????,[categoriy]

ارتقای زندگی: یافتن عشقی فرای الفاظ و کلمات -آکا????? ????

آکاایران: ارتقای زندگی: یافتن عشقی فرای الفاظ و کلمات

ارتقای زندگی: یافتن عشقی فرای الفاظ و کلمات


,????? ????,[categoriy]

اگر شما به مرد زندگیتان بگویید که: "عزیزم ما باید در مورد رابطه مان با هم کمی بیشتر صحبت کنیم" تصور می کنید چه اتفاقی می افتد؟
اگر شما پاسخی به این شرح را در ذهن خود تصور می کنید:" فکر نمی کردم هیچ موقع یک چنین تقاضایی از من داشته باشی، من هم می خواستم به هر ترتیبی که شده احساساتم را با تو در میان بگذارم و در عین حال تمایل دارم که با خواسته های تو نیز آشنا شوم و ببینم که دلت می خواهد چه تغییراتی را در رفتار خود ایجاد کنم" به شما اطمینان می دهم خوشبخت ترین زوجی هستید که در دنیا یافت می شود و در این مورد هم هیچ گونه شکی به دل راه ندهید.
زمانیکه صحبت از یک چنین مسائلی به میان می آید معمولاً آقایون تمایلی به انجام این کار از خود نشان نمی دهند، در لاک دفاعی فرو می روند، و اکثر آنها تصور می کنند که خانم قصد دارد آنها را به خاط رگناهی که مرتکب نشده اند، مجازات کند.
به طور حتم شما هم تا کنون شاهد یک چنین مشاجراتی بوده اید. هم خانم و هم آقا هر دو حرف هایشان را از بر هستند و همیشه جریان خیلی بد تر از آنچه که انتظارش را دارید به پایان می رسد. به همین خاطر هیچ شکی وجود ندارد که چرا آقایون از این چند کلمه بیش از هر چیزی وحشت دارند: "عزیزم باید صحبت کنیم"
ما در جلسات مشاوره ای که داشتیم از خانم های بسیار زیادی سوال می کردیم که در گذشته چگونه با همسران خود ارتباط برقرار می کردند. اغلب آنها چیز هایی از این قبیل در جواب به ما تحویل می دادند: "این کار به هیچ شیوه ای جواب نمی دهد، آقایون هیچ گاه توانایی برقررای ارتباط را ندارند، به سرعت عصبانی می شوند، و صبر و شکیبایی خود را از دست می دهند. به هیچ وجه علاقه ای به انجام این کار از خود نشان نمی دهند."
به هر حال به نظر می رسد زمانیکه صحبت از "گفتگو در مورد روابط زناشویی" به میان می آید آقایون تصور می کنند چیزهایی را می دانند که خانم ها از آن بی اطلاع هستند. تحقیقات و بررسی های ۵۰ ساله ما حاکی از این امر هستند که بدون در نظر گرفتن اینکه شما از گفتگو با همسرتان چه هدفی داشته باشید، اما به هر حال احتمال بروز اشتباهاتی وجود دارند که می توانند رابطه را از آن چیزی که هست بدتر کرده و بر مشکلات شما بیفزایند.
● درون هر مشاجره ای نوعی از هم گسیختگی وجود دارد
این امر هیچ ارتباطی به عدم علاقه همسرتان و یا اینکه دارای مهارت های بالای ارتباطی نمی باشد، ندارد.
خانم ها تنها به این دلیل می خواهند در مورد ارتباط خود صحبت کنند چرا که احساس عصبانیت می کنند و با انجام دادن این کار تنها سعی بر این دارند که احساس بهتری را در خود ایجاد نمایند. از سوی دیگر آقایون تمایلی به صحبت کردن ندارند چراکه حرف زدن هیچ یک از احساسات آنها را بهتر نمی کند. در حقیقت میتوان اظهار داشت که حتی در برخی موارد انجام این کار می تواند حال آنها را بدتر هم بکند. به هر حال چه خانم موفق شود او را واردار به حرف زدن کند چه نتواند این کار را انجام دهد، نوعی عدم ارتباط صحیح و از هم گسیختگی میان آنها برقرار خواهد شد.
به هر حال با شروع هر گونه مشاجره ای باید در انتظار نوعی ناامیدی، یاس ، تنفر و رنجش باشیم. گاهی اوقات کار به جایی می رسد که طرفین ترجیح می دهند اصلاً در یک چنین رابطه ای قرار نگیرند.
استرس مزمنی که باعث می شود در همه حال خانم ها و آقایون احساس دور شدن از یکدیگر را تجربه کنند از نحوه برخورد آنها در مقابل احساسات مختلف از جمله ترس و خجالت نشات می گیرد. این تفاوت فاحش میان جنس مذکر و مونث، از همان ابتدای تولد به وضوح قابل مشاهده می باشد.
اما یکی از مسائل دیگری که می تواند افراد را بر سر دو راهی قرار دهد این است که "آیا در مشاجرات واقعاً در مورد ارتباط حرفی به میان می آید یا خیر؟" علاوه بر اینکه خانم ها به این دلیل گفتگو می کنند که احساس یاس و نامیدی دارند، می توان به این نکته هم اشاره کرد که در کنار این ناامیدی نوعی حس اضطراب و ترس نیز به آنها دست می دهد.
از عمده دلایلی که آقایون هیچگونه تمایلی به گفتگو در مورد مسائل و مشکلات خانوادگی با همسران خود ندارند این است که احساس ناامیدی و پشیمانی خانم سبب می شود که احساس کنند شکست خورده اند و نتوانسته اند نیازهای خانم را به درستی برآورده سازند. اگر بخواهیم کمی عمقی تر به این مسئله فکر کنیم باید بگوییم که نوعی حس خجالت به آنها دست می دهد. احساس خجالت آقا آنقدر زیاد است که به او اجازه نمی دهد ترس خانمش را مشاهده کند. ترس خانم هم به او اجازه نمی دهد که خجالت آقا را درک کند.
در یک چنین شرایطی هر دو طرف سعی می کنند تا با اتکا به شیوه های غلط به از بین بردن احساسات خود دست بزنند. دسته ای صحبت می کنند و دسته ای دیگر از انجام این کار امتناع می ورزند. به این ترتیب مشکلات جدی تر شده و هر دو طرف قلب همدیگر را می شکنند و همدیگر را ناامید می کنند.
اگر هر یک از شما کار اشتباهی انجام دهد، این احتمال وجود دارد که رابطه از هم پاشیده شود. باید خجالت و ترس را بشناسید و نحوه صحیح کنترل آنها را یاد بگیرید. باید نقاط آسیب پذیر شخصیت یکدیگر را به درستی درک کنید و ببینید که چگونه میتوانید آنها را مهار نمایید. این امر نگرش شما را نسبت به زندگی بهبود می بخشد و می توانید با دید بازتر ابعاد مشکلات را در نظر گرفته و در صورت نیاز خودتان را جای همسرتان بگذارید. با این کار می توانید میان خود و طرف مقابل محبت و صمیمیتی را ایجاد نمایید که با الفاظ و کلمات نمی توان آنرا تشریح کرد.
● همه چیز به توانایی شما در ایجاد پیوند بستگی دارد
آمارهایی که این روزه از طلاق به دست آمده، حاکی از این امر است که دلیل جدایی بسیاری از زوجین از هم گسیختگی احساسی است. ۸۰ درصد افرادی که از همسران خود جدا شده اند، می گویند: "از نظر احساسی از هم دور شده بودیم." واقعاً جای تاسف است.
دوست شدن با خانم های دیگر نمی تواند برای یک خانم دردی را دوا کند، او نیاز دارد تا ارتباط محکم تری را با همسر خودش برقرار کند. بسیاری از تلاش هایی که برای بهبود روابط انجام می شود با شکست مواجه می شود چرا که آنها نمی توانند با گفتگو مشکلی را حل نمایند به این دلیل که از نظر عاطفی از هم دور شده اند.
زوج ها به این دلیل که نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند، از هم دور نمی شوند، بلکه چون از هم دور می شوند و از نظر احساسی پیوندی با هم ندارند نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند. در آغاز زمانیکه احساس می کند با هم پیوند دارند به راحتی می توانند ارتباط برقرا کرده و حرف هایشان را به هم بزنند، و به راحتی برای ساعت ها با هم صحبت می کنند. مشکل از زمانی شروع می شود که او احساسات درونی خود را با همسرش در میان می گذرد اما همسرش به او هیچ توجهی نکرده و به او اهمیت نمی دهد.
خانم به این دلیل عاشق آقا شده بود چرا که احساس می کرد او را از نظر احساسی درک می کند همین امر هم سبب می شد که تمام احساسات منفی اش را فراموش کند و بر ترس هایش غلبه کند. خانم هم با کارهایش باعث می شود که آقا احساس کند یک حامی، پشتیبان و عاشق بی چون و چراست. خانم به او ایمان داشته.
به هر حال در زمان بروز یک چنین مشکلی هر دو طرف باید کاری کنند که صمیمت گذشته مجدداً در رابطه آنها ایجاد شده و پیوندهای از هم گسیخته دوباره محکم شوند. زمانی که به آخرین حد صمیمت برسند، لحظه ای است که نمی توان آنرا در غالب لغات و کلمات گنجاند.
منبع : بیرتک

به گزارش آکاایران:  گرد آوری مطالب : آکا ایران


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 21:09

آکاایران رومینا سادات تجاره، کارشناس ارشد مشاوره

بخش خانواده ایرانی آکا ایران

,[categoriy]

زایمان بدون غم -آکا زایمان بدون غم -آکا

آکاایران: زایمان بدون غم

افسردگی  یک هیجان منفی است که در پی غم و ناراحتی مداوم، طولانی و شدید در افراد ایجاد می شود که در وزن، اشتها و خواب این افراد و همچنین خلق و خوی افراد تاثیر منفی می گذارد. افسردگی انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها که در بین خانم ها رواج زیادی دارد افسردگی پس از زایمان  است.

افسردگی پس از زایمان

این نوع از افسردگی در خانم ها بعد تولد فرزندشان ایجاد می شود. در این حالت مادر احساس بی حوصلگی، غمگینی، بی علاقگی و حتی اضطراب می کند. ممکن است که در خواب شبانه خود به مشکل برخورد کنند و نتوانند بخوابند. این افراد وظایف و کارهای روزانه خود را به سختی انجام می دهند و احساس می کنند که تمام انرژی هایشان را از دست داده اند. این حالت می تواند منجر به گریه کردن بی دلیل در این دسته از مادران هم بشود.
این حالت عمر کوتاهی دارد و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می رود ولی اگر برخوردی درست و منطقی با این بیماری نشود، ممکن است که افسردگی در فرد باقی بماند.

علت ایجاد غم

با ورود نوزاد و عضو جدید به یک خانواده، تا زمانی که پدر و مادر بتوانند با شرایط جدید خود را سازگار کنند، ممکن است که سختی های زیادی را مجبور شوند تحمل کنند. والدین این فرزند تازه به دنیا آمده مجبورند مدت زمان زیادی را در طول شبانه روز بیدار بمانند و دچار تغییرات در الگوی خوابشان بشوند همچنین تا مدت ها نمی توانند فعالیت های لذت بخش خود را انجام بدهند و یا با دوستانان به تفریح بروند و در کنار این عوامل تغییرات هورمونی نیز در دوران بارداری ، در میزان خلق و خوی مادر تاثیر گذار است.

هرگز برای کمک خواستن دیر نیست

کمک کردن پدر در انجام کارهای نوزاد مثل غذا دادن، تعویض کردن لباس، حمام بردن و ... به شدت می تواند به ایجاد روحیه مثبت در مادر کمک کند

اگر شما جزء آن دسته از مادرانی هستید که مبتلا به این اختلال شده اید، نگران نباشید زیرا الان دیگر متوجه شده اید که این اتفاق، اتفاقی است که طبیعی بوده و برای اکثر مادران ممکن است ایجاد شود. هر زمان که متوجه ایجاد این نوع افسردگی در خود شوید می توانید با بالا بردن اطلاعات خودتان و البته کمک همسرتان، از دست این حالت کسل کننده راحت شوید.

عوامل کمک کننده

افسردگی پس از زایمان قابل حل شدن و درمان است. عوامل زیادی می تواند به از بین بردن این اختلال کمک مند.

بالا بردن سطح آگاهی

حتما سعی کنید قبل از بارداری یا تولد فرزند و یا حتی بعد از تولد فرزندتان، به همراه همسرتان به شناخت کامل نسبت به این بیماری برسید. وقتی مادر نوزاد به همراه همسرش     می دانند که دقیقا ممکن است چه اتفاقاتی برای مادر بیافتد و چه هیجاناتی را نشان دهد، مقابله و درمان و حتی سازگار شدن با این بیماری بسیار راحت تر انجام می شود.

از تشخیص بیماری نترسید

اگر متوجه شدید که به این بیماری مبتلا هستید، اصلا نگران نشوید و مطمئن باشید که کاملا طبیعی می باشد و در تمام مادران بعد از تولد نوزادشان ایجاد می شود. 

کمک پزشک

 اگر بعد از تولد فرزندتان احساس کردید که مبتلا به افسردگی شده اید، در صورت عدم کنترل آن با پزشکتان مشورت نمایید.

توجه، محبت و ابراز احساس مثبت همسر

در طول دورانی که مادر نوزاد مبتلا به افسردگی است، میزان توجه همسر و در واقع پدر نوزاد، همچنین نوع محبت کردن و ابراز احساسات مثبت و نوازش کردن همسر می تواند به شدت از میزان افسردگی مادر کم کند.

مقابله با بی اشتهایی

 در این دوران ممکن است با بی اشتهایی مواجه شوید، سعی کنید حتی اگر میل به خوردن غذا ندارید، غذایتان را به طور مرتب میل کنید. رسیدن مواد غذایی مقوی و ویتامین ها می تواند به کاهش افسردگی در شما کمک کند.

خواب و استراحت خود را تنظیم کنید

 در کنار خوردن مواد غذایی، خواب منظم و استراحت کافی نیز می تواند در کاهش این بیماری در شما کمک کند. از همسر و یا والدینتان و یا حتی یک دوست بخواهید که مدتی از روز را در کنار شما باشد و در انجام کارهای نوزاد مثل شیر دادن و تعویض پوشک به شما کمک کند تا بتوانید به مدت زمان لازم استراحت کنید.

انجام فعالیت های لذت بخش

 مدت زمانی را در طول روز برای انجام دادن کارهای لذت بخش خودتان در نظر بگیرید. حتی اگر زمان زیادی را فرصت نداشتید، هیچ ایرادی ندارد، همین که مدت کوتاهی را برای خودتان وقت می گذارید می توانند به شاد شدن شما کمک کند.

پیاده روی کردن و انجام ورزش های هوازی

افسردگی زایمان عمر کوتاهی دارد و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می رود ولی اگر برخوردی درست و منطقی با این بیماری نشود، ممکن است که افسردگی در فرد باقی بماند.

پیاده روی کردن یعنی تند تند راه رفتن به همراه تنفس عمیق و یا انجام ورزش هایی که حجم بالایی از هوا را وارد ریه های شما می کند نیز می تواند در کاهش این بیماری موثر باشد.

تنفس عمیق و ریلکسیشن

 سعی کنید در طول روز 5 نوبت نفس عمیق را انجام بدهید. در هر نوبت 3 الی 5 بار نفس عمیق بکشید. ریلکسیشن نیز می تواند در کنار تنفس عمیق به کاهش بیماری افسردگی پس از زایمان کمک کنند باشد.

کمک پدر در کارهای عملی مربوط به نوازد

 کمک کردن پدر در انجام کارهای نوزاد مثل غذا دادن، تعویض کردن لباس، حمام بردن و ... به شدت می تواند به ایجاد روحیه مثبت در مادر کمک کند.

صحبت کردن راجع به احساساتتان

سعی کنید در این مدت راجع به احساسات و افکاری که آنها را تجربه می کنید با یک فرد مطمئن، مشاور، روانشناس، دوست و یا همسر دلسوزتان صحبت کنید. با مادران دیگر صحبت کنید و از ایجاد این عوامل و همچنین چگونگی درمان این بیماری از آن ها سوال بپرسید.


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 19:17